Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Frøen i det kogende vand"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Kære venner

Nu kunne denne overskrift godt lyde som endnu et indlæg, om de store udfordringer bl.a. Frankrig står over for/midt i. Det er det dog ikke.

Jeg har siden marts 2011 skrevet en del indlæg her på amino, for at fortælle dig og resten af den store skare af amino-læsere, at jeg føler, vi både på makro- og mikroplan (læs nationer/virksomheder/personlige plan) står overfor store omvæltninger/udfordringer, som vi med fordel kan forberede os bedst muligt på.

Når jeg ser, hvad der sker i verdensøkonomien, får jeg billedet af frøen i det kogende vand.

Mystikken med en frø er, at hvis man ligger en frø i en gryde med vand, og varmer vandet op stille og roligt, så vil den ikke hoppe op af gryden, men derimod blive liggende, mens vandet lige så stille bliver varmere og varmere, indtil det er for sent, og den vil koge ihjel. Modsat hvis man ligger en frø i en gryde med kogende vand, så vil frøen med det samme springe op af gryden og i frihed - interessant ikk!

Hvorledes kan vi overføre dette til den menneskelige verden? 

Når jeg ser på verdensøkonomien, og hvad det er for en gigantisk boble, vi ser blive pustet større og større med "varm luft", så ser jeg billedet af alle frøerne, der ligger i gryden, og hvor vandet stille og roligt bliver varmere og varmere, indtil "point of no return" er overskredet.

Det gode rådIdea - Hop op af gryden hurtigst muligt

When I change myself - I change the world

Kh. Jens More

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:20

Hvor er den anden version vi skal hoppe til hvor det er bedre. Fordi det er for varmt her men hvor er det kolder.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 16:24

Hej Lykkebjerg

Det spørgsmål kan vi kun svare på hver især. Evt. spørgsmål du kan stille dig selv kan være:

Hvilket samfund ønsker jeg at være med til at skabe?

Hvilke værdier værdsætter jeg i mit liv?

Hvad ønsker jeg at måle? Og hvorledes skal dette måles?

Hvilket formål har jeg med min virksomhed?

etc. etc. etc.......

Og når vi stiller disse spørgsmål kan vi erindre os ordene fra Albert Einstein:

"Det er ikke alt, der tælles, der tæller. Og det er ikke alt, der tæller, der tælles"

Kh. Jens

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 16:46

For en som mig, der godt kan li' at tingene bliver gjort visuelt, er dette indlæg jo helt perfekt! Takker.

Jeg tror det bedste vi kan gøre, er at støtte hinanden i at hoppe - også selvom gryden føles tryg, varm og herlig lige nu..
Hvordan vi gør det, har jeg ikke nogen endegyldigt svar på. Hvad gør I for at 'komme op af gryden' og/eller støtte andre i det?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:12

Vi alle har vores tryghed lad os alle samme motiverer hinanden til ikke tage gæld og vi arbejder mere og mere og vi bruger alt hvad vi tjener så de penge vi tjener kommer i omløb med det samme og de ikke ligger hjemme på køkkenet bor 

vi er jo iværksættere og den vilje til det skal lykkes skal vi prøve at motivere hinanden til der kommer gang i det hele uden boblen øges  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:02

Hej Mai

Huske på hvem du er og holde fast i de værdier, du står for. Desværre lader alt for mange sig styrer af frygten. Forsøg hver gang at handle ud fra kærlighed til tingene - også når det er udfordringer, der kan virke uoverskuelige i øjeblikket.

I går var der endnu en negativ indgangsvinkel på en historie. Mange medier fortalte at 50% af iværksættere går konkurs indenfor de første 5 år. Jeg føler, det er glædeligt at høre at 50% eksisterer efter 5 år, måske de 50% der har noget værdiskabende at tilbyde kunderne og hermed verden.  

Det jeg vist prøver at fortælle er, at glasset ALTID er halvt fyldtDrinks

Og når man selv har fundet sin indre gigant og har overskuddet, så har man mulighed for at hjælpe andre.

Skriv dine målsætninger op, så du hele tiden kan finde dem frem og finpudse dem. Hvor er jeg om 10 år? Hvad ønsker jeg at udrette? Hvad skal min virksomhed bidrage med? etc. etc. etc..... 

Kh. Jens

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:21
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:55

Hej Michael

Tak for en fantastisk historie som giver anledning til reflektion.

Og fremfor at lytte til alle andre, får det mig til at tænke på mulighederne, hvis vi hver især lever efter:

- Lyt til min erfaring

- Lyt til min indre stemme

- Lyt til mine følelser

- Lyt til mit hjerte

- Lyt til mine oplevelser

- Lyt til mine højeste tanker

Hvor den højeste tanke altid er den tanke som indeholder glæde. De klareste ord er de, der indeholder sandhed. Den største følelse er det, vi kalder kærlighed.

Så vil vi virkelig "sparke røv" derude.

Kh. Jens

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)