Kære venner Nu kunne denne overskrift godt lyde som endnu et indlæg, om de store udfordringer bl.a. Frankrig står over for/midt i. Det er det dog ikke. Jeg har siden marts 2011 skrevet en del indlæg her på amino, for at fortælle dig og resten af den store skare af amino-læsere, at jeg føler, vi både på makro- og mikroplan (læs nationer/virksomheder/personlige plan) står overfor store omvæltninger/udfordringer, som vi med fordel kan forberede os bedst muligt på. Når jeg ser, hvad der sker i verdensøkonomien, får jeg billedet af frøen i det kogende vand. Mystikken med en frø er, at hvis man ligger en frø i en gryde med vand, og varmer vandet op stille og roligt, så vil den ikke hoppe op af gryden, men derimod blive liggende, mens vandet lige så stille bliver varmere og varmere, indtil det er for sent, og den vil koge ihjel. Modsat hvis man ligger en frø i en gryde med kogende vand, så vil frøen med det samme springe op af gryden og i frihed - interessant ikk! Hvorledes kan vi overføre dette til den menneskelige verden? Når jeg ser på verdensøkonomien, og hvad det er for en gigantisk boble, vi ser blive pustet større og større med "varm luft", så ser jeg billedet af alle frøerne, der ligger i gryden, og hvor vandet stille og roligt bliver varmere og varmere, indtil "point of no return" er overskredet. Det gode råd When I change myself - I change the world Kh. Jens More
|
Hvor er den anden version vi skal hoppe til hvor det er bedre. Fordi det er for varmt her men hvor er det kolder.