Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startup Buzz - iværksætterugen - Plagiat eller iværksætteri ????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige konstateret, at én af deltagerne på Startup Buzz er grundlægger af http://crowdfunded.dk/.

Hmmm....ligner en ren kopi af kickstarter.com

For mig at se, er det ok at kopiere, men bør man så være med på bussen, som et lysende eksempel på god iværksætteri?

Personligt synes jeg ikke, at han burde være med. Iværksætteri i sin reneste form handler om originale ideer, og det er der for mig at se ikke tale om her.

Hvad synes i?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 14:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I min optik, er iværksætteri - i sin reneste form - ikke et spørgsmål om deciderede originale idéer, men om eksekveringen af sin idé.

Kickstarter så vidt jeg kan se, et udenlandsk firma - og crowdfunded et dansk - som ja, måske er replikeret. 

Men hvis han har god succes med det, så kan jeg ærligt talt ikke have ondt i røven over det.

Hvis man ser på de fleste forretninger, er det plagiater af hinanden. Nogle kan gøre tingene på en lidt anden måde, end den nuværende forretning, og dermed opstår der en forretning på dét grundlag. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 31. Oct 11
Skrevet kl. 14:51

Hej Simon

Jeg har på ingen måde ondt i røven over noget som helst og kan fint tilslutte mig dine betragtninger.

Her er der dog tale om en tourbus rundt i landet, som skal belære andre om hele iværksætteri konceptet. Så mener jeg måske godt, at man kunne ha' valgt et andet lysende eksempel.

Det er oftest meget sjovt at høre om, hvordan folk har fået deres ideer, men det er ligesom ikke relevant her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 15:04

Wazza:

Hej Simon

Jeg har på ingen måde ondt i røven over noget som helst og kan fint tilslutte mig dine betragtninger.

Her er der dog tale om en tourbus rundt i landet, som skal belære andre om hele iværksætteri konceptet. Så mener jeg måske godt, at man kunne ha' valgt et andet lysende eksempel.

Det er oftest meget sjovt at høre om, hvordan folk har fået de

Hej igen

Jeg beklager hvis du fik det indtryk, af jeg tror du har ondt i røven over noget - det tror jeg bestemt ikke ;) 

Men jeg synes også det er vigtigt at vise, at man ikke behøver genopfinde den dybe tallerken eller det der er værre, for at kunne starte en virksomhed. Specielt i disse år, hvor iværksætterlysten er dalet kraftigt. 

Rigtig mange virksomheder (jeg vil anslå omkring 95%) er inspireret af andre virksomheder, eller direkte har kopieret et udenlandsk koncept, som det er tilfældet med "crowdfunded", som har plagieret Kickstarter.com 

Dbh
Simon 

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 15:29

Jeg har lige brugt http://crowdfunded.dk
med denne projekt:
http://crowdfunded.dk/projects/29-det-poetiske-bureau-en-vision

Det er klart, at ideen ikke nyt, men den er så go, at den skulle lanceres i DK! Hvis der er en, der fik det gjort, så skal vi da bare sige tak til vedkommende.

Jeg agter at bruge den igen til andre projekter.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 31. Oct 11
Skrevet kl. 15:50

Hej Zenia

Ja konceptet fejler bestemt ikke noget.

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 15:59

På den anden side - den er jo lige startet, så vi kan ikke se om det bliver iværksætter succes eller ej. Så, medmindre han har andre virksomheder, kan vi ikke se endu at den finder fodfæste her i DK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)