Hej alle! Jeg har i en del år leget med tanken om, at starte min egen virksomhed hvor jeg tilbyder min hjælp til kunder som har en nedbrudt computer eller lign. Nu kommer mine spørgsmål. 1. Hvis jeg regner med at starte på hobby basis (under 50.000) om året, så behøver jeg ikke oprette mig et CVR NR. vel? 2. Hvordan skal jeg beskytte mig selv, hvis f.eks. computeren går mere i stykker under reperation? (forsikring) 3. Kan jeg bruge mine private ting til at reparationerne (min laptop) uden jeg kommer ind og snuse til multimedieskatten? 4. Er der andre forhold jeg skal tage højde for når man bevæger sig ind på det felt (IT)? |
Jesper:1. Hvis jeg regner med at starte på hobby basis (under 50.000) om året, så behøver jeg ikke oprette mig et CVR NR. vel?
2. Hvordan skal jeg beskytte mig selv, hvis f.eks. computeren går mere i stykker under reperation? (forsikring)
3. Kan jeg bruge mine private ting til at reparationerne (min laptop) uden jeg kommer ind og snuse til multimedieskatten?
4. Er der andre forhold jeg skal tage højde for når man bevæger sig ind på det felt (IT)?
1 nej
2 ikke lige et område der findes standard forsikringer for - og det er heller ikke oplagt hvordan man beviser at det er din reparation eller den oprindelig fejl - så jeg vil nok i små bogstaver firskrive mig fra den slags
3 Her er jeg mere på ukendt grund, så vent på en regnskabs mand men jeg tror bestemt du kan, så længe du ikke lader den private computer eller dens internet være betalt/modregnet i dine indtægter i "virksomheden"
4 Kein ahnung - men er du god til det du vil arbejde med - hvorfor så ikke - hvordan får du kunder?? du skal vel annoncere eller?
vh