Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital - hvad skal jeg bruge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Er der nogen, der kan give mig en idé om, hvor meget kapital, jeg skal bruge for at komme i gang med smykkeproduktion. Jeg har en idé til design og har selv fremstillet det i billig udgave, men vil gerne have det fremstillet i større mængde og lidt mere exclusiv udgave. Kan man starte med at få lavet en prøvekollektion, som man kan bruge i salgsøjemed, før man får fremstillet mere, og hvad ligger prisen på for det?

Jeg forsøger at regne på, hvad det vil koste mig at starte for at få lavet et ordentligt budget.

Mvh
Crea
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at komme med flere oplysninger. Så som hvad det skal laves i og evt. kontakt oplysninger til dig så hvis der er nogle som kan lave det kan få foto af hvad det er som du skal lave. Det er jo ikke til at give en pris uden at have mere information.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du forhørt dig hos forhandlerne om hvorledes de stiller sig overfor en prøvekollektion.

Du bliver nok nødt til at kontakte evt producenter for at få et prisoverslag, baseret på dine designs
Fra Ringsted
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Takker for svar. Jeg kan se, at jeg desværre nok er nødt til at vise idéen/designet til nogen for at få en pris. Er der nogen, der kender et reelt sted at gå hen med det, hvor man kan være sikker på, at det ikke bliver kopieret? Materialerne er sølv og halvædelsten. Jeg har en idé om at få lavet noget fysisk at vise frem, og så lave en præsentationsmappe med flere elementer, så jeg ikke bliver nødt til at få lavet det hele fysisk før jeg ved, om det kan sælges. Lyder det dumt? Er jeg nødt til at få lavet det hele fysisk for at komme videre?

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Flyttefirma Sjælland Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare komme i gang og sætte sig så billigt som muligt? Personligt ville jeg da lave nogen prisaftaler med udenlandske firmaer også sætte de Procent ekstra jeg skulle have for af lave en dansk hjemmeside og udgifterne med fortjeneste for af videre sælge dem også når folk bestiller, så bestiller du også må folk så vente 14 dage på deres vare ( fremgangs måden hos 90% af danske hjemmesider ) På den måde spiller du sikkert og det er måden af starte på, så kan du spare sammen og købe butik/produktion hen af vejen, men du vil højst sandsynligt gå ned hvis du starter med det.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, når du skal have en endelig prisindikation bliver du nok nødt til at fremvise hvad det er der skal prisbergnes.

I første omgang kan du jo prøve at få priser på de råmaterialer der skal anvendes, og herefter estimere produktionsprisen.

Du kan også vende det om således at du lægger ud med at fastsætte en vejledende salgspris, herefter hvor meget du som leverandør skal tjene og hvad mellemleddet (forretningen, distributør etc) skal tjene. Når du så har fratrukket disse fra prisen, har du en indikation af hvad produktionen skal koste.

Så kan du afsøge markedet og finde ud af om nogen vil producere til den pris.
Fra Hanoi
Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 37
Fra  ME-Consult Asia Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Crea

Det lyder spændende med dine deigns. Som Thomas helt rigtig skriver, er den formentlige rette løsning for dig at få produceret herude i østen.

Jeg er en dansk pige, bosiddende i Hanoi, der har hjulpet flere "nye" designere igang med deres produktion. jeg har kontakt til en meget dygtig sølvsmedie, som laver smykker til designere i hele verden. Alt har en meget høj kvalitet, og smykkerne er lavet af sølv, gulv, hvidguld, perler, stene og ædelstene - alt efter dine ønsker. Jeg kontrollerer personligt alle smykkerne inden de sendes afsted!

 

Med hensyn til smykkeproduktion i Hanoi skal du ikke være nervøs for kvaliteten af smykkerne. Flere af de mest annerkendte smykke designere som Julie Sandlau, Marianne Dulong, Pilgrim, Dyhrberg/ Kern mfl. for smykker produceret her! Kvaliteten er høj, og produktions prisne er lav!

Du skal ikke være nervøs for kopiering; alle dine designs holdes eksclusiv for dig! Det kan du få en kontrakt på, hvis du ønsker det - har dog aldrig været ude for det er sket! Jeg kan godt forstå dine tanker i den retning, da du selvfølgelig har brugt tid og energi på at udvikle dine designs, men jeg kan 100% garantere, at ingen af de designere jeg har arbejdet med har fået deres produkter kopieret her. Du kan ikke have noget total garanti for at andre kan og vil gøre det, men du er nød til at stole på de mennesker, du skal arbejde sammen med. Det er jo et gensidigt tillidsforhold!

Du er meget velkommen til at skrive til mig på maredl@hotmail.co så jeg kan hjælpe dig yderligere.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Marianne

ME-Consult

ASIA

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)