Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med lån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolket

Hvad er jeres erfaringer med kom-i-gang lån?

Nogen hvor det rent faktisk er lykkedes? 

De bedste hilsner

Jonas Greve

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan godt lykkes, men det er min erfaring at bankerne ser det som supplerende sikkerhed, og ikke som det afgørende for hvorvidt din ansøgning behandles positivt eller ikke.

Har også læst at der er større succesrate ved de lidt mindre pengeinstitutter, men jeg har primært min erfaring fra de større.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med E. Mortensen.

Jeg forsøgte for nogle år siden at få et af disse lån, og fra bankens side var det totalt business as usual. Staten tager en del af risikoen, og DU tager resten. Banken ser på hvordan du vil stille den sikkerhed staten ikke stiller.

Så forbered dig som om det var et helt almindeligt lån du vil søge, og hvis det ligger på vippen til at banken vil give dig lånet, kan det sagtens ende med at statens sikkerhed bliver tungen på vægtskålen. Så giv det et shot. Men forvent ikke en særbehandling fra bankens side, bare fordi det er et kom-i-gang-lån.

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Staten tager en del af risikoen, og DU tager resten.

Fra bankens side er det korrekt totalt business as usual. Banken skal lave en vurdering af et projekts muligheder, som de vil gøre ved alle udlån.

Men jeg vil ikke sætte det op som staten tager en del af risikoen og du tager resten. I virkeligheden drejer det sig om at DU tager risikoen. Først hvis det går galt og banken lider tab og samtidig ikke kan hente penge ind ved den sikkerhed du evt. har stillet, kan de hente penge hos staten.  Som reglerne er skruet sammen er det ikke engang sikkert, at de hos staten kan hente hele deres tab. Der er således, afhængig af den enkelte bank, tale om aat de også har en reel risiko.

Kom-i-gang-lån med statsgaranti. Det er ikke så enkelt som det er lagt op til.

/Henrik

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for de super kompetente  svar! 

Fedt med lidt erfaring i stedet for skøn :-)

Mange hilsner 

Jonas Greve

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jonas !

prøv at søge"kom i gang lån" på google så får du en lille smule flere svar uden dog at blive professor i det.

Arbejder selv på et projekt som skal bruge finanser pt.

mvh

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Ulven :-)

- Ja, det kræver sgu hårdt arbejde, at få lov til at låne nogle penge ;-)

Den hårdeste vej i hele verden, er vejen fra idé til virkelighed - Alpe d'Huez er intet til sammenligning!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)