Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange domæner (hosting + opsætning)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg prøver at finde den mest optimale løsning for hosting og opsætning for ca 50 domæner. 

- Skal der hostes på dedikeret server? Alle på en server / flere?

- Skal der hostes på shared server hos samme firma? 

- Skal der hostes på forskellige shared servere? 

Hvilket CMS system kan anvendes?

- Hvordan have globale sider, der kan genbruges på alle/flere sider..så de kun skal rettes/tilføjes et sted.

tak på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:30

Jeg kan varmt anbefale meebox.net de har nogle forskellige webhost-løsninger, alt afhængigt af ens behov.

De gange jeg har haft brug for support, har de altid været hurtige til at hjælpe og meget flinke. :)

Jeg kan desværre ikke besvare de andre spørgsmål du stiller.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:22

Meebox vil jeg også stærk anbefale der står under deres produkt beskrivelse svar på de fleste spørgsmål du stiller her i tråden og de sidste vil deres suport sikkert svare hurtigt på , for de spørgsmål jeg stiller svare de altid hurtigt på og de har en høj op tid og lave priser på deres webhotel    https://meebox.net/da/webhoteller/billigt-webhotel/specifikationer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Det vil måske være optimalt for dig med en cloud eller VPS løsning. Men en cloud løsning kan du somregel nemt opgradere specs skulle du have brug for mere. En shared løsning med 50 domæner er nok lige i overkante vil jeg sige. Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre hvis du ikke har særlig meget trafik på siderne, men hvis de har en OK mængde trafik er vil jeg nok tage en cloud løsning.

Uden at have brugt det før så kan wordpress vidst godt lave flere websites som du foreskriver, du kan læse mere om det her: http://codex.wordpress.org/Create_A_Network

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

curtis5:

Hej,

Jeg prøver at finde den mest optimale løsning for hosting og opsætning for ca 50 domæner. 

- Skal der hostes på dedikeret server? Alle på en server / flere?

- Skal der hostes på shared server hos samme firma? 

- Skal der hostes på forskellige shared servere? 

- Hvilket CMS system kan anvendes?

- Hvordan have globale sider, der kan genbruges på alle/flere sider..så de kun skal rettes/tilføjes et sted.

Om en dedikeret server er nødvendig, afhænger af, hvilken platform du vælger, hvor mange besøgende der kommer og hvilke funktionaliteter, du ønsker dine sites skal have.

Du kan snildt have 50 sites et webhotel, hvis der er tale om små sites, der trækker 10-20-30 besøgende per dag. Du kan også maxe et standard webhotel ud, hvis det får 1000-vis af besøgende, særligt mange samtidige besøgende og særligt, hvis sites kører med ressourcetunge plugins/widgets/droplets eller, hvad CMS'et nu kalder ekstramoduler.

Hvad angår globale sider, hvor ændringer slår igennem på samtlige sider, tror jeg måske, det kan laves med Wordpress Multisite, men jeg er ikke sikker. Jeg er heller ikke helt sikker på, jeg forstår, hvilket setup det er du prøver at skabe. Er det noget Made for Adsense-agtigt?

Hvad med søgemaskineoptimering? Dér kan det være en fordel at have sitesne placert på forskellige webhoteller hos forskellige udbydere, særligt hvis du interlinker dem.

Men som andre i tråden er inde på, så er Meebox et godt bud. Andre på Amino har gode erfaringer med Pil, Activewebs og SolidoHosting.

Hvis vi skal længere i anbefalingerne, så tror jeg, du er nødt til at skrive lidt mere om, hvad sitesne skal indeholde og kunne.

Jeg har skrevet en guide til valg af hurtigt webhotel efter at have været igennem en god sjat af de danske udbydere og et par udenlandske også. Nu bruger jeg Meebox til danske sites og SimplexWebs til engelskesprogede. Begge kører med CloudLinux og Litespeed, og det kigger jeg personligt efter, når jeg vælger. Selvom det er ikke nogen garanti for god performance.

Tjek evt. også udbydernes Trustpilot-score.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Mikael christiansen:

Meebox vil jeg også stærk anbefale der står under deres produkt beskrivelse svar på de fleste spørgsmål du stiller her i tråden og de sidste vil deres suport sikkert svare hurtigt på , for de spørgsmål jeg stiller svare de altid hurtigt på og de har en høj op tid og lave priser på deres webhotel    https://meebox.net/da/webhoteller/billigt-webhotel/specifikationer

Enig.
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:53

Hey Curtis.

Du har allerede fået flere gode og valide svar, så det kan være mit er helt overflødigt - but here goes anyway:

1) Du kan sagtens host'e flere domæner på én server - og 50 stk er heller ikke noget problem...medmindre hvert enkelt domæne enten er tungt eller har mange hits. Der er ikke noget enkelt svar, men hvis jeg var dig, ville jeg nok starte småt og så skalere op efterhånden som behovet opstår.

2) Det er administrativt nemmere at samle alt hos en udbyder, men medmindre dine domæner taler sammen på tværs er der ellers ingen grund til det. Og selvom de taler sammen på tværs, kan de jo sagtens gøre det på tværs af flere systemer/udbydere

3) Svaret er det samme som spørgsmål 1...kommer an på hvor tunge dine sites er, og trafikken. Man kan argumentere for om sikkerheden ved at sprede sig på flere maskiner er højere, men jeg fornemmer ikke det er sikkerheden der er dit problem. Rent teknisk er der ingen forskel på om du har 2 servere med 25 domains på hver, eller 1 med 50. Tjenester som surftown har ofte 2.000 domains på samme server.

4) Det CMS du nu synes. Det er vigtigere at du finder et CMS der kan det du har behov for, end om et CMS understøtter flere domains. Når du er oppe på 50 domains, skal du sandsynligvis alligevel bøje funktionaliteten på dit CMS

5) Kommer an på hvilket CMS du vælger. Personligt kan jeg pege på Joomla, Drupal eller Wordpress. Joomla er meget brugervenligt og temmelig avanceret - der er dog mange timers oplæring i systemet. Drupal er mere hardcore end Joomla, men kræver du har nogle fornuftige folk i dit team, der kan tilpasse Drupal som du vil ahve det. Wordpress er meget nemt at sætte op, men er noget primitivt hvis det skal bruges som rigtigt CMS. Alternativt kan du udvikle dit eget - det kan skrives totalt skræddersyet til dine behov, og kan nogen gange være en fordel.

Hvis du selv vil stå for al teknik, kan jeg kun anbefale hetzner.de - de har rigtige servere, der ikke bliver shared til 50 EUR om måneden, og vil du abre have en virtuel instans fåes de fra 9 EUR om måneden. Men du skal vide hvad du gør, da du selv står med al ansvaret.

Alternativt er det, som nævnt flere andre steder, at finde en dansk partner der kan hjælpe dig.

Hvis du vil have mere specifikke og brugbare råd, vil jeg forslå dig at fortælle mere om din forretning og hvordan systemet skal fungere.

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:48

Hej,

Tak for svar.

Domænerne er primært SEO - relaterede domæner. dvs de er unikke med indhold, men de vil linke på kryds og tværs..

Siderne vil have endel trafik og hits, dog ikke for meget. Primært organisk trafik.

Siderne er meget simple med 4-5 undersider..så trænger ikke stor server plads per domæne.. nogle MB er nok per domæne.

Da siderne skal linke imellem hinanden, er det vigtigt mht SEO at disse ligger spredt over flere IP (evt. også unikke C klasse IPér)

Der vil være endel "Globale" indholdsider/elementer, dvs, indholdsider/elementer der skal gå igennem i alle/ flere domæner.. 

f.eks footer (indhold), kontakt os side... FAQ+++  indholdssider/elemter der skal genbruges.. så de kun skal rettes/tilføjes 1 sted.. fremfor at ændre/redigere/tilføje på 50 forskellige steder..

Tak,

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:09

Okay, det giver en smule bedre indblik i hvad det er du vil. :)

Mit råd til dig er så det her:

1) Vælg flere forskellige leverandører, for at få spredning på sites/IP'er

2) Du behøver ikke en dedikeret instans, små shared sites er nok det mest ideelle / prismæssigt billigste

3) Overvej nøje om du har brug for et decideret CMS-system. Hvis hvert site består af 3-5 sider, er det nemmeste næsten at skrive siderne som skabeloner, og danne hvert enkelt site ud fra dem. Det gør sitet markant hurtigere, nemmere at administrere og vedligeholde - desuden fjerne du praktisk talt alle sikkerhedsissues. Flade html-filer er the name of your poison! Globale sider skal blot skrives én gang, og hermed kopieres ud til dine sites - alternativt kan du lave dem ét sted og så loade/include dem i dit site( <? include "myPages.html"; ?> ) disse globale sider vil modarbejde SEO, da de vil være duplicate content.

4) footers o.lign. kan ligeledes skrives ét sted, på én server, og så bare includes i din skabelon - du kan sagtens include over nettet - du skal bare være sikker på at der hvor du ligger din fil altid er tilgængelig, og yder rimeligt.

I virkeligheden vil det nemmeste være at udvikle et primitivt php-framework, der understøtter lige præcis denne her opgave. Du skal passe på med at overkomplicere opgaven, med eks. CMS-systemer. CMS'er er meget lette at falde for, fordi du får en masse funktionalitet, men du får også altid et overhead af ting og sager, fordi CMS'er er udviklet som generiske værktøjer, det gør bl.a. at loadtider øges og du introducere reelle sikkerhedsproblemattikker, der kræver jævnlig vedligehold af dit netværk. Det sidste problem ved at vælge et CMS er, at du SEO-mæssigt får nøjagtig de samme muligheder som alle andre, hvilket placere dig præcis det samme sted som alle andre befinder sig.

Det nemmeste ville være at placere alt på én server - og den billige fra Hetzner ville sagtens kunne trække det, men så går du på kompromis med dit eget krav om flere IP'er.

Mit bedste råd er, at understrege hvad jeg skrev længere op - do not overthink things...keep it simple, stupid! :)

/Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:06

M_Munksgaard:

Okay, det giver en smule bedre indblik i hvad det er du vil. :)

Mit råd til dig er så det her:

1) Vælg flere forskellige leverandører, for at få spredning på sites/IP'er

2) Du behøver ikke en dedikeret instans, små shared sites er nok det mest ideelle / prismæssigt billigste

3) Overvej nøje om du har brug for et decideret CMS-system. Hvis hvert site består af 3-5 sider, er det nemmeste næsten at skrive siderne som skabeloner, og danne hvert enkelt site ud fra dem. Det gør sitet markant hurtigere, nemmere at administrere og vedligeholde - desuden fjerne du praktisk talt alle sikkerhedsissues. Flade html-filer er the name of your poison! Globale sider skal blot skrives én gang, og hermed kopieres ud til dine sites - alternativt kan du lave dem ét sted og så loade/include dem i dit site( <? include "myPages.html"; ?> ) disse globale sider vil modarbejde SEO, da de vil være duplicate content.

4) footers o.lign. kan ligeledes skrives ét sted, på én server, og så bare includes i din skabelon - du kan sagtens include over nettet - du skal bare være sikker på at der hvor du ligger din fil altid er tilgængelig, og yder rimeligt.

Helt enig med de fine anbefalinger ovefor.

Dog tænker jeg, at Google hurtigt kan lure, at du har lavet din egen linkfarm, hvis du loader sideelemter og / eller stylings fra én masterserver. 

Jeg ville vende spørgsmålet om, hvordan du optimalt får bang for the buck -- også i forhold til tidsforbrug -- i seo-sektionen hér på Amino også. 

Faren ved projektet er, at siderne bli'r deranket ligesom nogle af de danske linkkataloger blev for noget tid siden. 

Eller du får skabt et nulsums-game i form af PageRank-flow. Læs evt. om dampening.

Når det er sagt, så er Hetzner et godt bud, deres shared hosting performer rigtigt godt. SimplexWebs i UK har jeg også gode erfaringer med.

Er der tale om dk-domæner, for resten? Og danske brugere? Dansk tekst?

et kunne tale for dansk hosting, men jeg tror, det bli'r svært at få lukket dedikerede ip-adresser ud af samme udbyder.  Multiple c-classes ligeså.

På Webhostingtalk.com har jeg se nogen, der tilbyder SEO-hosting med alle de krav, du stiller.

Jeg ville personligt dog alle placere mit site eller mine sites på en server sammen med hundreder eller tusinder af folk, der forsøger at game algoritmen. 

Men smag og behag selvfølgelig ;)

Go' vind med projektet, og gi' meget gerne en melding om setup og resultater, når du engang er i luften.

Og husk, at for mange meta tags bli'r opfattet af et spam signal nu af Bing...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)