Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iphone app spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg har fået en god ide(synes jeg selv) til en iphone app, og skal til at ringe rundt til forskelige firmaer/personer for at få en pris

men så slog det mig, hvordan sikre man sig at ens ide ikke bliver stjålet foran en?

jeg er jo nød til at fortælle de firmaer eller personer som muligvis skal udvikle min app, om indholdet osv for at kunne få en pris, men hvordan undgår jeg at der er 40 lignede app´s inden jeg har fået lavet min egen?

skal man søge patent eller noget ligende?

på forhånd, tak for hjælpen

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 20:28

Hejsa,

Det bedste er blot at have tillid til andre, og præsentere ideen. Hvis udviklere skulle stjæle alle de ideer de fik præsenteret, ville de godt nok have travlt.

Det er altid bedst ikke at være så bekymret, jo flere øjne du har til at kigge på din ide jo bedre. Så kan alle eventuelle huller, og eventuelle forbedringer osv. findes. 

Men hvis du er alt for bange for at din ide vil blive stjålet kan du evt. bede udvikleren om at underskrive en NDA, og på den måde har du så sikret dig selv.

Du skal for øvrigt være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker lidt sparring eller et tilbud på din ide :) jeg kan fanges på mail mark @ androipo.dk eller tlf 28 96 08 19

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 22:07

Hej Mark.

Det nok bare mig der var paranoid, kan godt se det fornuftige i det du skrev :-)

kontakter dig en gang i næste uge.

tak for svar.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:24

Problemet er blot at ikke mange vil underskrive en NDA, hvad nu hvis de sidder med den samme ide...det er svært det der med nda...

Fra kbh
Tilmeldt 30. Oct 08
Skrevet kl. 22:08
Hvilken forholdsregler kunne man så tag hvis de ikke gad at skrive under?
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:32

Har selv tidligere arbejdet på et par apps for andre og mig selv. Jeg er enig med Mark. brug dit fornuft, men du skulle også stole på folk (næsten umuligt at får patent på en app).  Så vidt jeg husker når folk kontaktet os får de tilsendt et automatisk NDA.

Generalt set er det meget langt fra en app ide til en app sucess, og når det er dig som har konceptet så har du tænkt mange ting igennem som andre ikke har.

Held og lykke

Dimmi

Gratis mobil marketsføring www.mocansa.com  - Rabat hvor du går!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)