Du vil have at kunden skal guides af dig via webcam. Det kræver at kunden har en bærbar, med indbygget webcam eller et USB-webcam.
Derudover kræver det at kunden har 1000V godkendt værktøj. Hvis ikke skal de arbejde spændingsløst, altså have slukket strømmen, hvilket de ofte vil gøre på HPFI-/HFI-anlægget, for at sikre at det så er spændingsløst.
Med overstående opstår et nyt problem: Hvis der ingen spænding er i huset, er der ikke strøm til en router, og så kræver det at kunden har mobilt netværk, en bærbar med et fungerende batteri, samt en lommelygte så både du OG kunden kan se hvad der foregår.
Det er kun en intallatør, som må udføre den type el-arbejde. Det er ikke lovligt, at en aut. el-installatør guider en anden person til at udføre arbejde, som kun må udføres af en certificeret installatør.
Jeg er selv uddannet elinstallatør med egen forretning og har "ventet" denne service. Jeg er sikker på at rådgivning til private før eller siden bliver over nettet i et hvis omfang..
Reglerne er således at privatfolk må lave en række ting i deres hjem inden for en række klare regler..
Men som jeg forstår din tekst er det slet ikke til store elopgaver du søger, men måske i højere grad en der kan vejlede kunden til en kort hjælp evt. skifte en sikring eller lign. DETTE kunne jo potientielt lede til en elopgave såfremt det ikke er lovligt at de selv udfører dette. f.eks. ved nyinstllation :D
Men du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du mangler hjælp til projektet.
Det er kun en intallatør, som må udføre den type el-arbejde. Det er ikke lovligt, at en aut. el-installatør guider en anden person til at udføre arbejde, som kun må udføres af en certificeret installatør.
Kommer helt an på hvilken slags opgave det er.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.