Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .net, .info eller .biz seo mæssigt det bedste domæne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal i gang med et nyt projekt, rettet mod det danske marked. Desværre er .dk taget med hvilket tld er så det næstbedste SEO mæssigt? .net, .info eller .biz

Mvh Kristian

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 20:32

Ingen kommentarer til dette?

Mvh Kristian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg vil anbefale dig at finde på et andet domænenavn. Især hvis det er en seriøs side, så er det så ærgerligt, hvis en konkurrerende side har .dk-versionen af dit domænenavn. Mange vil per rygmarvsreaktion sætte .dk bagpå et domænenavn, både når de skal besøge domænet, eller hvis de skal skrive mails.

Hvis du alligevel hellere vil fortsætte med det samme domænenavn, så gå efter .com, som ganske mange trods alt også kan huske. Men det er SEO-mæssigt hip som hap, om du vælger com/net/info/biz.

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 08:29

Hej Frank

Tak for svaret. Desværre er .com også væk, derfor er de nævnte tld´er eneste mulighed. Ville også hellere have .dk eller .com men keyword skal helst indgå i domænet. Jeg vil gå videre med et af de nævnte, sandsynligvis .net.

Mvh Kristian

Fra Tølløse
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 47
Fra  Birdeye Pace Skrevet kl. 08:45

Hvis du vil skrive på dansk, så "skal" du vælge et DK domain. jeg har selv erfaret at det giver bagslag den anden vej, hvis man vælger et dk domain og skrive på Engelsk, Google kigger på domained og ranger ud fra det. og som Frank siger, hvis det skal være på dansk så vælger man som regl en DK domain når man klikker.

Du må finde på et helt nyt navn, måske noget med et andet keyword i title ? 

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 08:57

Hvis du er fast besluttet på, at det SKAL være det domæne, hvor .dk og .com er taget, ville jeg nu vælge .me, det er der efterhånden flere sider der begynder og få, og personligt synes jeg i hvert fald det er den "flotteste" endelse på et domæne, men i princippet er det jo lidt ligemeget. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)