Hej. Jeg oplyste i starten af året at jeg ville tjene 60.000. Jeg er nu 20 år. Jeg studerer og får SU, som jeg dog har opsagt 4-5 måneder i år pga. for høj indkomst. Jeg har pt. tjent 150.000 + ca. 15.000 i SU. Jeg fik afvide at jeg ville få penge tilbage i skat, hvis jeg tjente mere end de 60.000.
Min SU køre på hovedkortet og min løn på bikortet. .. Det var 2 personer ved SKAT som sagde at jeg ville få penge tilbage ved at tjene mere end de 60.000 bare jeg ikke kom op på et eller andet vildt højt beløb.
Men nu bliver jeg alligevel i tvivl, skal jeg få ændret min forskudsopgørelse for de sidste 2 måneder :S ? Eller er det ligemget? Forstår slet ikke noget af det.
På forhånd tak.
Mvh. Daniel Hansen :-) |
Du kan påvirke skatten for den indtægt du har for dec ved at ændre forskudsopg. men jeg ville gi pokker i det, og bare vente på årsopgørelse - se om ikke den er helt korrekt for alle indtægter som du kender dem- og ændre hvis ikke - i årsopgørelsen
Behøver du penge NU = dec tidligst - så er det forskud du skal ændre men det er mere kompliceret og giver lettere fejl
vh