Jeg er kommet i den "uheldige" situation" at jeg havde en samarbejdspartner. Vi kunne ikke blive enige om ledelsen, og af den grund har han brudt flere essentielle punkter i kontrakt, med løn mm. I alt skylder han mig et sted mellem 10 og 20.000 kroner.
Jeg har så været så "heldig" at jeg har opdaget at hans hjemmeside er ca. 80 % plagiat, af andre store virksomheder - med dokumentation. Nu tænker jeg så, hvordan spænder jeg skruen bedst muligt? For så vidt jeg ved, så er der nogle ret skræppe copyright regler her i Danmark. Så ved ikke om jeg skal kontakte de virksomheder der er blevet kopieret tekst fra. (Altså vi snakker virkelig meget plagiat.) Eller hvordan jeg bedst muligt får de penge ud af ham som han skylder, uden at jeg skal til at betale en advokat 10.000 for at føre en retssag.
Håber der sidder et par kloge jurahoveder derude og kan hjælpe!
Hvordan du bedst får dine penge ind, det melder jeg lige pas på... Muligvis ville en af de der små retsager, hvor det hele foregår elektronisk være smart?
Men det vil være sindsyg dumt, at involvere andre firmaer i jeres mellemværende. Det vil på ingen måde gøre sagen lettere, og du risikerer bare, at din tidligere samarbejdspartner begynder at lede efter fejl hos dig, indtil han kan ramme dig på et punkt. Lad disse bananrepublik tricks blive i bananrepublikkerne, og få løst sagen på en ordentlig måde...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Jeg har snakket lidt med et par stykker. Og kommet frem til at man kunne prøve at kontakte en HR chef for at høre om de er interesseret i sådan nogle oplysninger om at deres hjemmeside er plagieret. Og så måske til udveksling af oplysninger, kunne de lave en hjemmeside til mig i retur.
Ja eller spørge politiet, hvor meget de vil betale for spor i en mord sag eller andre sager...
Jeg fatter seriøst ik din indgangsvinkel til det hele. Du skal have noget med en værdi på 4000-? kr retur, fordi du skal give et tip om, at de bliver kopieret af din tidligere partner. Betaler du også selv beløb, hvergang nogen giver dig et tip eller hva?
Dine bananrepublik metoder bliver mere og mere spooky...
Til alt det med bananrepublik osv.. Nu vil jeg ikke til at bitchfighte (er jo "ny" på dette fora) men at I gider bruge til på at skrive "Få et f****** liv". Hvem mangler et liv her?
Denne tråd er oprettet, for at føle stemningen omkring dette. Hvordan vil I, som virksomhedsejer have det, hvis en knokurrende virksomhed stjal jeres tekst? Copyright reglerne, gør at det er en ren "vindersag" for den virksomhed krænkelsen er sket i mod. Hvor man kan hæve erstatningskrav mm. Som jeg tidligere kort har refereret til.
Modsiger du ik dig selv i dette citat? Du får stemningen, men fordi den går imod dig, så er du utilfreds...
Og kender du overhovedet til omkostningerne mm ved at vinde en copyright sag? Det er altså ik ligefrem noget, som man tjener meget på, hvis modparten gør det mindste modstand...
Dine indlæg og holdninger udstråler tydeligt, at du åbenbart ik selv TØR tage kampen med din tidligere partner, men i stedet vil have andre til at straffe ham, og at disse andre desuden skal betale dig en pose penge for noget viden. Det er bare dårlig stil! Hvorfor skal du have penge eller en hjemmeside for, at oplyse noget omkring copyright brud? Hvis man har sådan viden, fortæller man det så ik til firmaet, og er taknemmelig, hvis de giver en gave eller kompensation efterfølgende?