Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producering af tøj?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg går og leger lidt med tanken om at starte et tøjmærke, som er mest tøj i form af street tøj. Mit spørgsmål går så på hvor jeg kan få produceret/syet mit tøj henne, evt. i DK? Og kan jeg få lavet nogle prototyper? 
Jeg regner med at tøjet indtil videre skal bestå af caps/kasketter og hættetrøjer.

Hilsen Kristoffer 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:06

Det er ret svært at finde producenter i DK, grundet konkurrencesituationen. Du kan evt. kontakte Henk International. http://www.textilproduktion.dk/

Mange hilsner,

Mathias

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 21:26

Tak for hurtigt svar. 

Jeg vil kontakte dem og hører om de kan hjælpe mig.

Hilsen
Kristoffer 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:58

Jeg tror nu også det vil være bedre at få det lavet i udlandet...

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 22:17

Var jeg også godt klar over, men er der flere ideer til hvem jeg kunne kontakte. 

Hilsen Kristoffer 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 10:36

Det kommer meget an på hvilken situation du står i, om det er fordelsagtigt at få tøjet produceret i udlandet. Det oftest største problem er at fremskaffe kapital, som skal "fodre" de mange opgaver der ligger i at starte en produktion. HAr du ikke mange likvide midler i starten, ville jeg forslå dig at kontakte en lille lokal systue, for at snakke muligheder og trusler, stof og kvalitet.
Går ud fra da du skriver at du vil starte eget tøjmærke, at du ikke søger leverandører af tøj, men søger tekstil produktion.

Problemet med at få produceret i udlandet er dels, at det er svært at holde en tæt kontakt (kontrollere) arbejdet, hvis fabrikken ligger i østen eller i andre lande og dels at der gerne skulle være et færdigt produkt, med mål, snit, form, matriale liste osv. som du kan vise din "fabrik" før de kan gå igang med arbejdet. De fleste systuer har desuden et MOQ krav (Minimum order Quantity) så du måske skal bestille 50 stk. eks. trøjer i 1 størrelse, før de gider at sætte produktionen igang.

Har du desuden tænkt over hvordan du vil promovere dit produkt? det er for sent at tænke på reklame og kundesegmenter, når produktet er færdigt. Det giver en masse tidsbøvl og halve løsninger er ikke løsninger :) Et lille fif.

Mvh
Steffen Petersen 

Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:07

Hej Kristoffer,

Hvis du med tanker om eget brand vil jeg foreslå dig at starte din produktion off-shore. Det vil blive meget dyrt at skulle fremstille prototyper - salgsmateriale - osv. her i DK inden du har fundet frem til de rette tekstiler og tryk.

Jeg har en kontakt i Danmark med produktionshus i Bangladesh jeg kan give dig kontakt informationer på. Så vidt jeg ved laver det alt fra egne tryk til tryks udefra.

Mvh.

Kasper Højdal

Thought Beans

Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05

Hej Kasper.

Lyder interessant.. Det er godt nok et gammelt indlæg, men hvis det kan lade sig gøre vil jeg da gerne høre mere??!

Mvh Jesper 

Jev187@live.dk

Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:26

Hej Kasper.

Jeg står i samme situation som Jesper med interessen .. hvis det kan lade sig gøre vil jeg da gerne høre mere??!

Lucaadriano.dalessandro@gmail.com

Mvh

Luca Dalessandro

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)