Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Help for at betale ikke skattetillæg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har modtaget et brev fra skat som siger at mit firmaet skal betale et skattetillæg for 5000 dk. Sad  fordi jeg sendte selangivelse for inskomståret for 2010 den 3. oktober i stedet for den 30. juni.

Jeg har brugt for en god begrundelse og så blive fri for at betalle det. Er det nogen som kan give et godt råd for at betalle ikke det skattetillægge?

På forhånd tak.

Oskar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26

Hej.

Der er nok ikke noget at gøre, udover at betale ved kasse 1.

MvH

Peter

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:31

Du har indsendt over tre maaneder for sent. Tag dig dog sammen og betal!

Hvis du har en god grund til den sene indsending, syntes jeg at du skal fortaelle den til skat og se om de vil lade dig slippe. 

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:49

Tak,

en god grund......, jeg glemte at sende til dem. Det handler om et lille firma, meget lille firma, omsætninger på 23000, jeg troede at var ikke nødventigt at sende i juni.

any creativ idea?, eller bare prøver at ringe til dem og forklare sandhenden og "cross fingers" ...

På forhåand tak

/oskar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54

Om det så er et elille firma eller ej er underordnet.

Og du troede går heller ikke.

I princippet har du ingen god grund...men prøv.

Personligt mener jeg ikke, at du skal slippe.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:36

Hvis det nu var politiet der opkrævede pengene kunne man måske få den nedsat på baggrund af sin indkomst, - eller lov at sidde den af ! :-)

Men desværre fanger bordet.

Jeg var så heldig at få krediteret mit skattetillæg, - men min forklaring var også at jeg tidligere havde indsendt den (hvilket var sandt) - og den må jo være blevet væk i posten.

Posten plejer ellers ikke at smide tingene væk så jeg undrede mig da jeg fik skattetillæg i år.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:35

oskardpa:

Er det nogen som kan give et godt råd for at betalle ikke det skattetillægge?

Hej Oskar,

Der er desværre kun det gode råd, om at huske at få selvangivelsen indsendt til tiden.

I Danmark kan vi ikke gemme os under undskyldningen om, at "det vidste jeg ikke", eller "det kom jeg til at glemme", og jeg er enig med Peter i, at den undskyldning burde man heller ikke kunne slippe afsted med.

Et andet godt råd, er, at kontakte en revisor/bogholder, så havde du nemlig fået indsendt til tiden, og regningen fra bogholder/revisor havde uden tvivl været under det halve af bøden.

Udgiften til bogholderen/revisoren for dit årsregnskab ville i øvrigt have været fradragsberettiget. Det er din bøde fra SKAT ikke...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)