Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder i fokus?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej aminoer, håber i nyder jeres søndag aften.

Jeg har et spørgsmål til alle jer produktive hoveder, der bare ikke kan sidde stille.

Jeg har en masse ideer, og også igangværende projeker, de projekter går sådan set meget meget godt.

Men mit problem er at jeg ikke kan holde fokus, jeg burde ganske enkelt arbejde meget mere på mine projekter end jeg gør, for at udnytte det fulde potentiale af dem.

Det er et lidt ømt område for mig.

Jeg føler stor interesse for projekterne, og for at udvikle dem, men jeg kan stadig ikke selv komme igang. Jeg kan derimod sagtens sidde at læse mange timer om ugen om mine interesse områder, og ved derfor ekstremt meget om dem(samme områder som mine ideer og projekter er i). Derfor er jeg heller ikke i tvivl om at det ville blive en success hvis jeg kunne arbejde mere konsistent med mine ideer og projekter.

Så derfor kunne jeg gost tænke mig at vide hvordan i holder fokus, og får noget fra hånden hver dag? - Har i noget i gør, ser tænker på eller hvad det nu kunne være, så bare fyr løs!

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:15

Meget interessant spørgsmål. Mange hævder at de "bare gør tingene" uden overspringshandlinger. Jeg tror ikke på dem. Jeg har aldrig mødt nogen der kan holde fokus, - og jeg har altid selv været meget ringe til det.

Jeg har aldrig gjort de vigtigste ting først, - jeg har altid gjort hvad jeg ville - koste hvad det ville.

Det er meget sjældent jeg virkelig er "in the zone". Sidste gang jeg var der var midt i en faste på 5. dag - pludselig følte jeg mig i stand til at gøre de vigtige ting - bare gøre dem. En success jeg håber på at gentage på et senere tidspunkt.

Jeg har den sidste måned spekuleret på om kosten har noget at sige, - og besluttede mig så for at jeg ville spørge en person der virkelig var effektiv og får tingene gjort, og holder fokus, - til råds om bl.a. kost. Da slog det mig at jeg ikke kender et menneske i hele verden der er mindre fæhoved-agtig end mig selv på det område. Og nu leder jeg med lys og lygte. Bevares - der findes mange talenter, - og mange udholdende arbejdere. Men hvor finder jeg en person med den guddommelige psykiske stamina til vedholdende at gøre hvad der skal til - og intet andet - i betragtelige mængder?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 21:21

Tre citater der altid har inspireret mig i forhold til at fokusere:

Passion is energy. Feel the power that comes from focusing on what excites you.

Goals are dreams with deadlines.

Shoot for the moon.  Even if you miss, you'll land among the stars. 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 21:27

Kan sætte mig ind i rigtig mange af de ting du skriver John. For mit eget vedkommende havde jeg gang i mange websites, både den ene eller anden form for website. Men jeg opdagede, at jeg havde gang i for meget. Kunne ikke holde gang i samtlige websites på samme tid - og indså, at jeg egentlig nok ville få mere ud af det, hvis jeg fokuserede på virkelig at sparke røv i bare ét eller to af de projekter, i stedet for at have 5 projekter hvor jeg kun kunne yde 20 % i hver.

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 21:37

Gode pointer i kommer med alle tre, tak!

kom gerne med flere citater, klip eller andet i bruger, måske en sang eller en tankegang i holder ved, som får jer op i gear igen.

Med venlig hilsen
John Bakken 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:42

Her er et værdifuldt værktøj til at holde fokus:

http://www.pomodorotechnique.com/

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Skrevet kl. 21:53

Jørgen Olsen:

Her er et værdifuldt værktøj til at holde fokus:

http://www.pomodorotechnique.com/

Tak skal du have!

Nu tror jeg egentlig ikke på alle disse forskellige selvhjælps metoder osv. ligesom jeg heller ikke tror på de fleste slankekurs påfund.

Men, what the heck! - Nu kan jeg jo lige så godt prøve det en enkelt gang, trods min skepsis skal man jo aldrig sige aldrig ;)

Så tak for tippet Jørgen!

Med venlig hilsen
John Bakken 

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 22:18

Også ha' da altid det her citat i baghovedet:

"Entrepreneurship is living a few years of your life like most people won't, so that you can spend the rest of your life like most people can't"

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:32

Man har den vildeste passion i at videre formidle sin ideer og brænder for det , det er sin hobby og sit livs værk og man vil vinde 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:19

Jeg har en veninde som gjorde det, at hun satte et æggeur til 15min hver time, hvor hun måtte surfe på facebook og alle de ting, der trækker i den "gale" retning.

Så havde hun 45min. til de "rigtige" ting hver time, og det gav virkelig meget mere fokus og hun fik lavet meget mere arbejde, end når hun bare arbejdede, når hun ikke kunne skrive mere på face eller kunne finde flere sjove Youtube videoer osv.

Så den med at sætte uret til lidt frikvartér, er nok ret go. Wink

Jeg arbejder også selv bedst (mest effektivt) når alle er gået i seng, og jeg selv sidder her ved computeren Angel Jeg kan på en effektiv time, lægge 15 nye tapeter ind på shoppen, og så kan der gå to dage hvor jeg bare ikke får lagt noget ind overhovedet... Geeked

Dbh

Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)