Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start noget stort, men ung og ikke rig? (Café/hotel/Bed&Breakfast)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er 18 år gammel. Bor i Solrød Strand, men har overvejet at flytte til jylland. Går på Handelskole og skal i praktik efter sommerferien i 2 år.

Jeg har mange gange overvejet, at starte en café, Bed & Breakfast eller Hotel.

Men hvornår er man egentlig gammel nok? Når man har penge eller?

Har ikke penge til det nu(har 50.000, men resten skal lånes eller findes ved en invenstore). Men ændre sig nok ikke meget før om 5-10 år, hvor jeg har fast job osv.

Hvad ville i gøre? 

Min tanke:
Et Bed & Breakfast et sted i Midtjylland Herning/Silkeborg. Har set lidt rundt og fundet et sted med 8 værelser (6 dobbelt og 2 med plads til 3-4). Prisen er ca. 400.000 i årlig leje. Har regnet mig frem til at det nok skulle kunne give et overskud på 1-200.000 efter at have aflønnet noget personale. (Skal self regnes efter og tænkes mere over det). Har en pensioneret far, som også ville kunne hjælpe til.

Hvad ville i gøre? 

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 20:47
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 21:05

Jeg ville droppe projektet.

Statestikken, viser at kun hver 4 får overskud - og det selvom ejerne knokler sig i hegnet på 80-90 timer. Du skal tænke på, at hoteller i det områder ikke har fuld belægning - OVERHOVEDET. Hvad med mad? har du nogen forudsætninger for det, der skal både hygiejnekursus og en del tilladelser til. Tænk over, at der er mange praktiske udfordringer i sådan en forretning - stoppede toiletter, sneflytning osv osv...

Som udgangspunkt skal du kunne overskue hele opgaven selv, for måske har du ingen penge til at få opgaven løftet eller måske kan du ikke nå at indkalde nogle andre i tilfælde af sygdom.. Sådan et sted skal du kunne lave alle opgaver i et eller andet omfang. Jeg har selv haft investeret i sådanne forretninger, og jeg taler af erfaring.

Desuden er det svært, meget svært at opnå finansiering i den branche. Bare sådan en simpel ting, som at få vare fra engros - kræver ofte upfront betaling, indtil de kender dig...

Find en mindre opgave, du har lang tid foran dig, og mange muligheder for at nå nogle drømme...

Liza.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:41

Jeg er modsat liza; selvfølgelig skal du gå efter det...ellers kommer du til at fortryde det resten af dit liv - og det er lang tid og MEGET ærgeligt (når man alligevel kun har 1 liv). Jeg har selv drevet restaurationer i mange år (på godt og ondt) og kan fortælle at den type arbejde altid har sine gode sider - også selvom man arbejder meget hårdt (jeg har arbejdet 110 timer om ugen i perioder på flere år).

Det vigtigste er at gøre det...om man går på røven eller får succes er næsten underordnet fordi intet alligevel varer for evigt (det er selvfølgelig meget sjovere at få succes, ingen tvivl om det).

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:34

Kig nærmere på BBhotels, de er en lille hotelkæde der benytter er super smart system der spare dig en masse lønudgifter. Når du bestiller et værelse får du bare en pinkode som du bruger til at låse dig ind :) Mener jeg læste at de har et stort overskud i forhold til deres størrelse, 1-2 millioner :)

Tror der er meget inspiration at hente hos dem :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)