Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgave i Internet Marketing

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal i forbindelse med min universitetsuddannelse til at skrive en opgave i Internet Marketing. Faget er et valgfag, og omhandler grundlæggende markedsføringsprincipper samt specielle emner, som Search Engine Marketing, Social Media Marketing, Mobile Marketing, In-Game Advertising and Advergaming og  Altered / Virtual/ Augmented Reality Advertising.

Jeg har brug for lidt inspiration. Nogen, der har gode idéer til undersøgelser jeg kan lave? Jeg har selv tænkt på, at lave et spørgeskema, hvor nogle respondenter ser en version af f.eks. en annonce, mens andre ser en anden. Derefter så prøve at konkludere, hvilken der er mest effektivt. Jeg har dog ikke gode forslag til, hvad det er jeg vil teste. Mit bedste bud ville være formuleringen af annoncen, men jeg er ikke 100% sikker på, at det vil give nok grundlag for opgaven. Det kunne selvfølgelig kombineres med et eller andet. Muligvis opbygning af hjemmeside med SEO.

Det kunne også være at lave en internetmarkedsføringsstrategi for en virksomhed. Jeg tror dog, at det vil kræve noget ekstra arbejde.

Det jeg hælder mest til lige nu er, at skrive om Social Media Marketing. Det finder jeg meget interessant, og vi får stillet forskelige værktøjer til rådighed. Her vil jeg nok også skulle samarbejde med en virksomhed. Men jeg ved ikke helt, hvad opgavens problemformulering skulle være.

Alt i alt søger jeg lidt feedback på mine idéer eller måske nye idéer? Så har du en god idé eller sidder du selv og roder med noget af det her, og kunne tænke dig, at jeg skrev opgave om lige netop din situation, så skriv en kommentar.

Opgavens omfang er 15 normalsider (engelsk)

Med venlig hilsen

Emil

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:21

Hej Emil.

Jeg tror du skal være lidt mere konkret, især også når du skal igang med din opgave.

Jeg synes bestemt at sociale medier er en god idé at skrive om. Der er meget at tage fat i. Det bliver dog også hurtig meget varm luft, og kan være svært at forholde sig struktureret til synes jeg.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:31

Hej Emil, 

Jeg afleverede en opgave (også uni) i sidste uge, går ud fra det er nogenlunde det samme - seminar in Marketing?

Anyway så må du gerne tage et kig på min hvis det er, du kan bare skrive en pb med din mail, så sender jeg den, den er til min. 10 Cool

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:32

Social Media marketing er stadig under udvikling og i vækst, mange af de teorier der bliver fremsat er ikke fyldestgørende nok da firmaer som Google samt Facebook hele tiden ændrer i måden hvorpå du kan bruge deres produkt som et led i et firmas markedsførings strategi.

Man kan nemt sige/skrive noget overordnet om Social Media marketing som er underbygget rent teoretisk, men når det drejer som detaljer, så er det stadigvæk "trial and error" man bruger. F.eks. kan visse app ikke vises ordentligt hvis man kører "secure" på Facebook, i 2012 slukker Facebook 100% ned for FBML.

Bare lige en tanke mens kaffen nydes :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:22

Martin jeg har sendt dig en privat besked.

Kaare Bøje - nordicADmedia:
Social Media marketing er stadig under udvikling og i vækst, mange af de teorier der bliver fremsat er ikke fyldestgørende nok da firmaer som Google samt Facebook hele tiden ændrer i måden hvorpå du kan bruge deres produkt som et led i et firmas markedsførings strategi.

Ja, men der er vel stadig en del inden for Social Media marketing, som kan dækkes af andre teorier. F.eks. kan opgaven omhandle sociale medier til kundefastholdelse eller blot en analyse af en eksisterende virksomheds synlighed i de sociale medier. Måske en analyse af, hvordan de strategien med de sociale medier har påvirket salget. Evt. også på andre kanaler.

Kaare Bøje - nordicADmedia:
Bare lige en tanke mens kaffen nydes :) 

Tak for tanken :) 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:34

Lige nøjagtigt, læg fokus på et enkelt område indenfor Social Media, det gør det hele mere overskueligt. Held og lykke :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)