Jeg skal i forbindelse med min universitetsuddannelse til at skrive en opgave i Internet Marketing. Faget er et valgfag, og omhandler grundlæggende markedsføringsprincipper samt specielle emner, som Search Engine Marketing, Social Media Marketing, Mobile Marketing, In-Game Advertising and Advergaming og Altered / Virtual/ Augmented Reality Advertising. Jeg har brug for lidt inspiration. Nogen, der har gode idéer til undersøgelser jeg kan lave? Jeg har selv tænkt på, at lave et spørgeskema, hvor nogle respondenter ser en version af f.eks. en annonce, mens andre ser en anden. Derefter så prøve at konkludere, hvilken der er mest effektivt. Jeg har dog ikke gode forslag til, hvad det er jeg vil teste. Mit bedste bud ville være formuleringen af annoncen, men jeg er ikke 100% sikker på, at det vil give nok grundlag for opgaven. Det kunne selvfølgelig kombineres med et eller andet. Muligvis opbygning af hjemmeside med SEO. Det kunne også være at lave en internetmarkedsføringsstrategi for en virksomhed. Jeg tror dog, at det vil kræve noget ekstra arbejde. Det jeg hælder mest til lige nu er, at skrive om Social Media Marketing. Det finder jeg meget interessant, og vi får stillet forskelige værktøjer til rådighed. Her vil jeg nok også skulle samarbejde med en virksomhed. Men jeg ved ikke helt, hvad opgavens problemformulering skulle være. Alt i alt søger jeg lidt feedback på mine idéer eller måske nye idéer? Så har du en god idé eller sidder du selv og roder med noget af det her, og kunne tænke dig, at jeg skrev opgave om lige netop din situation, så skriv en kommentar. Opgavens omfang er 15 normalsider (engelsk) Med venlig hilsen Emil
|
Hej Emil.
Jeg tror du skal være lidt mere konkret, især også når du skal igang med din opgave.
Jeg synes bestemt at sociale medier er en god idé at skrive om. Der er meget at tage fat i. Det bliver dog også hurtig meget varm luft, og kan være svært at forholde sig struktureret til synes jeg.