Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video og Lyd, Webcam eller hd video optager med eller uden intern og ekstern mikrofon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ville lave lidt video til forskellige ting. Kan se rigtig mange benytter sig af små video indlæg på deres hjemmeside. Hvad bruger I

Webcam eller rigtigt hd video kamera??

Kan umiddelbart også læse at den bedste lydkvalitet opnåes med en ekstern tilsluttet mikrofon

Mit sprøgsmål er så skal en mikrofonen kunne tilsluttes direkte webkameraet som man gør med et alm hd kamera??

Har nemlig oplevet at sønnike lavede lidt video vha det indbygget pc webcam og så havde jeg tilsluttet et headset så drengen ikke fik ondt i ørerne ;-) lyden er dog noget hurtigere end billedet;  lige omvendt in the real world

mvh

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:46

Jeg bruger BB Flashback 2 til at optage mine videoer. Simpelt er bedst synes jeg Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 15:58

Har ikke lavet nogen film til min side, men har lavet film i min fritid med professionelle.

Hvis du vil give et godt første håndsindtryk skal din film helt klart være af god kvalitet, hvis det bare er et webcam video (som et slags blog indlæg man kan finde på youtube) så kan det virke lidt useriøst.

Så helt klart hd video.

Og i forhold til ekstern lyd (som også er det bedste), så skal kan det måske være du ikke kan tilslutte en mikrofon direkte til dit hd kamera, sådan at du bliver nødt til at optage på en ekstern optager. Så husk et klaptræ!

Men hvad mener du med mikrofon direkte til webkameret? Hvis du optager via. et webkamera gør du det ofte gennem en computer og så skal du jo bare tilslutte mikrofonen til computeren og så køre derud af.

Og i forhold til din sønnike, så forhindre headsettet jo bare feedback ;)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 16:15
Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 16:17

med hensyn til webcam så tænkte jeg på om der findes nogle webcams med mulighed for tilslutning af ekstern mikrofon?

Jo det var gennem min pc, at han lavede en lille film. Vi benyttede jackstikket som tilslutning af headset og det indbygget webcam så lyd og billede burde følge hinanden hvilket ikke var tilfældet. Men det er jo nok noget med opsætningen i computeren at gøre, men det vil jeg ikke begynde at arbejde i. 

Jeg vil købe et eksternt hd kamera enten som web eller alm. håndholdt samt mikrofon for at få det bedste lyd og billed resultat. Men ville høre hvad andre her inde bruger.

Filmene bliver en blanding af præsentationsvideoer med mig selv og lidt gennemgang på pc'eren med Jing eller anden udbyder af den type software.

Fordelen ved webcam er umiddelbart prisen men hvad med kvaliteten af billedet??    

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Skrevet kl. 16:18

det ser godt ud, hvad med lyden hvad brugte du der??

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 16:42

Lyden er optaget med kameraets egen mikrofon.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:48

schantz:
Jo det var gennem min pc, at han lavede en lille film. Vi benyttede jackstikket som tilslutning af headset og det indbygget webcam så lyd og billede burde følge hinanden hvilket ikke var tilfældet. Men det er jo nok noget med opsætningen i computeren at gøre, men det vil jeg ikke begynde at arbejde i.

Der findes en masse videoredigeringsprogrammer du kan bruger hvor du kan redigere film og lyd spor hver for sig og derved også få dem til at passe sammen  (derfor du skal bruge klaptræ. Så kan du på lyd sporet se et højt udsving, hvilket du kan matche med tidspunktet hvor at klaptræet klapper. Behøves dog ikke at være et klaptræ, men du forstår sikkert pointen)

schantz:
Fordelen ved webcam er umiddelbart prisen men hvad med kvaliteten af billedet??    

Ofte er webcam ret dårligt (afhænger selvfølgelig af hvor mange penge du investerer i det). Så ville anbefale et alm. håndholdt, det kan også give dig lidt mere frihed da der ikke er en ledningen ud af enden på den konstant.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)