Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig virksomhed med basis i salg til detailbutikker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg har i længere tid haft blod på tanden, til at skulle starte op for mig selv, ved siden af min skole.
Jeg er 18 og er derfor igang med min HHX. Min far, som er uddannet kok, har i længere tid haft sin egen lille niche med at lave diverse morgenbrødstilbehør i form af chokoladeovertræk, syltetøj, leverpostej og lign., baseret på økologiske råvarer og kvalitetsråvarer. Han går til dagligt rundt og laver nogle stykker, som gave til venner og familie, og efterspørgselen blandt dem er yderst stor. Så jeg ser en del potentiale i at kunne drive en virksomhed, med basis på disse. Min far selv er åben for idéen med at han blot skal være ansat og stå for produktionen, og jeg resten, selvfølgelig med hjælp fra ham. Han har tidligere været selvstændig og kender da en smule til det.

Jeg har tænkt i de baner at vi skal kunne leje os en i et køkken, skabe os et net af lokale bagerier, men hvad er jeres erfaringer og råd vedrørende hvilke forbehold man skal tage hensyn til? Har i nogle råd til hvad vi kan gøre for at få noget ud af det? Hvad med fødevaredeklarationsregler og sådan? Det skal som udgangspunkt blot køre som en mindre forretning, vi kan passe ved siden af skole og fuldtidsjob. Jeg vil det virkelig gerne, og har enormt mange idéer omkring projektet. Hvad med kapitalindskydning, hvad kan vi forvente?

Håber på nogle gode og konstruktive svar. På forhånd tak!
Mvh. Patrick  

Tilmeldt 4. Nov 11
Skrevet kl. 15:14

ENDELIG spørg, hvis jeg ikke har formuleret korrekt og tydeligt nok :-)

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 21:27

Hej Paller...

Først, vil jeg sige at det er skønt med iværksættergen.. Lav en gennemarbejdet forretningsplan, på den måde får i vendt mange problemstilling og får synliggjort nogle udfordringer. Nu ved jeg ikke hvor i bor henne, men der står da en del institutionskøkkener ledige rundt omkring, og der vil ofte være mulighed for at leje sig billigt ind hos en kommune. Dernest er der selvfølgelig alle tilladelserne, der skal være på plads - køkkenet skal være godkendt osv..

Dernæst kunne jeg forestillig mig, at i skal arbejde med jeres salgskanaler og hvordan i vil præsentere produkterne, pris politik, gevinst for dem der skal sælge jeres varer osv...

Liza.

Tilmeldt 4. Nov 11
Skrevet kl. 15:43

Hej Liza

Tak for besvarelsen! Dejligt at se at der er nogle, der ser positivt på det. :-)

Jeg havde egentlig allerede forberedt mig en forretningsplan, netop af denne grund. Men har du nogle råd til hvad jeg skal sørge for og være opmærksom på ved opstarten?

Mvh. Patrick 

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 20:41

Uha - du skal være opmærksom på alt.. bare sådan noget som indpakning har kæmpe betydning... men når du har arbejdet med din forretningsplan... så skriv til mig - jeg læser den gerne igennem... du skal jo nok forbi en lånerådgiver (kom-i-gang lån) og der skal dine budgetter og forretningsplan sidde lige i skabet...

Liza..

Tilmeldt 4. Nov 11
Skrevet kl. 21:26

Tak for besvarelsen! :-)

Forretningsplanen er jeg fuld gang med. Jeg har her brugt en skabelon fra startvækst.dk, men denne virker bare lidt useriøs og ikke nok informerende. 

Er du selv iværksætter? Ville gerne høre andre brugeres erfaringer med forretningsplaner, og hvordan i lige griber denne an? 

/Patrick

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)