Hjælp, er der nogen der kan hjælpe? Jeg stopper mit nuværende job den 31/5-2007. Jeg har en kundeklausul som min arbejdsgiver har valgt at fastholde. Det er også okay, men hvis man får andet passende arbejde skal han ikke betale kompensation. Hvad er andet passende arbejde, hvor mange timer? Hvad nu hvis jeg har et bierhverv, kan han så modregne eller helt nægte at betale. Og hvornår skelner man mellem at have et bierhverv og et fast job. Grunden til jeg spørger er, at jeg gerne vil arbejde men samtidig mener jeg også han skal have lov at betale for at fastholde klausulen. Sådan som tingene er nu, så kan jeg have et pænt beløb udbetalt ved at gå på fagforeningen og samtidig hæve pengene fra min kundeklausul. Jeg skal faktisk have et rimeligt godt betalt arbejde for at det kan svare sig at arbejde. Kan det virkelig være rigtigt?? Hvis nu jeg har et lille firma som jeg driver som bierhverv, skal jeg så lukke det firma for at få min kundeklausul udbetalt? MVH Henrik |
Okay har snakket med fagforeningen.
Det bedste vil være at gå hjemme og hæve penge i a-kassen og samtidig få min kundeklasul udbetalt.
Det mindste arbejde kan betyde at man kan nægte at udbetale pengene fra kundeklausulen.
Mærkeligt system!!!