Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeklausul

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjælp, er der nogen der kan hjælpe?

Jeg stopper mit nuværende job den 31/5-2007. Jeg har en kundeklausul som min arbejdsgiver har valgt at fastholde.

Det er også okay, men hvis man får andet passende arbejde skal han ikke betale kompensation. Hvad er andet passende arbejde, hvor mange timer?

Hvad nu hvis jeg har et bierhverv, kan han så modregne eller helt nægte at betale. Og hvornår skelner man mellem at have et bierhverv og et fast job.

Grunden til jeg spørger er, at jeg gerne vil arbejde men samtidig mener jeg også han skal have lov at betale for at fastholde klausulen. Sådan som tingene er nu, så kan jeg have et pænt beløb udbetalt ved at gå på fagforeningen og samtidig hæve pengene fra min kundeklausul. Jeg skal faktisk have et rimeligt godt betalt arbejde for at det kan svare sig at arbejde. Kan det virkelig være rigtigt??

Hvis nu jeg har et lille firma som jeg driver som bierhverv, skal jeg så lukke det firma for at få min kundeklausul udbetalt?

MVH

Henrik

Tilmeldt 20. Jun 06
Skrevet kl. 11:50
Okay har snakket med fagforeningen.

Det bedste vil være at gå hjemme og hæve penge i a-kassen og samtidig få min kundeklasul udbetalt.

Det  mindste arbejde kan betyde at man kan nægte at udbetale pengene fra kundeklausulen.

Mærkeligt system!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hej H+1

Mærkeligt system... tja... men kundeklausulen forhindrer dig jo i at arbejde, og det koster altså noget for arbejdsgiveren. Vær meget opmærksom på, hvad eller hvilke kunder din kundeklausul ikke forhindrer dig i at arbedje med.

Husk at du ved fratræden skal have et beløb svarende til 1 ½ månedes løn oveni din almindelige løn.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 20. Jun 06
Skrevet kl. 14:32
Hej Karsten

1½ måneds løn oveni, hvorfor skal jeg det?

Har det noget med kundeklausulen at gøre eller ? Det står der ikke noget om i klausulen.

Mvh Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:09
men samtidig mener jeg også han skal have lov at betale for at fastholde klausulen.

Blot af nysgerrighed. Hvorfor er dette vigtigt for dig? Og hvor vigtigt er det for dig i forhold til at få et arbejde?

Kan det virkelig være rigtigt??

Ja, hvis det er den aftale i har indgået, og den ikke bryder med dansk lovgivning,

Tilmeldt 20. Jun 06
Skrevet kl. 15:43

men samtidig mener jeg også han skal have lov at betale for at fastholde klausulen.

Blot af nysgerrighed. Hvorfor er dette vigtigt for dig? Og hvor vigtigt er det for dig i forhold til at få et arbejde?

svar: Ved heller ikke om det er vigtigt, men jeg mener ikke det er rimeligt at man stavnsbinder folk uden også at man betaler for det. Fair nok at der er en kundeklausul, men så burde de også betale uanset om jeg havde arbejde eller ej. De betaler mig jo reelt for ikke at besøge disse kunder.

Kan det virkelig være rigtigt??

Ja, hvis det er den aftale i har indgået, og den ikke bryder med dansk lovgivning,

svar: Ja en aftale er en aftale, men det virker helt ulogisk at jeg rent økonimisk er bedre stillet ved ikke at arbejde. Det strider fuldstændig imod min logiske tankegang. Jeg er ikke typen der kan gå hjemme i et år uden at lave noget. Kan nok ikke engang gå hjemme i en måned. Men det er da værd at overveje set ud fra et rent økonomisk spektra.

Tilmeldt 20. Jun 06
Skrevet kl. 20:35
Har undersøgt det nærmere, jeg har en kundeklausul, derfor har jeg ikke ret til 1½ måneds løn ved fratrædelse, det er hvis man har en konkurrence klausul.

Men juristen ved danske sælger har taget fejl, ved ndet passende arbejde forståes hvis jeg tager arbejde inden for det fag jeg er udlært eller har beskæftiget sig med.

Vælger jeg arbejde indenfor noget helt andet kan der ikke fratrækkes i min kundeklausul.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 10:57
Hej H+1

Ja, den sidste version er korrekt. Andet "passende arbejde" er indenfor dit fag / uddannelse. Altså er du marketing uddannet og har siddet på reklamebureau ell. lign. og tager et job som taxa chauffør, ja så slipper din arbejdsgiver ikke for at betale. Det bekræfter jo blot at kluasulen holder dig ude af dit erhvervsområde, for hvilket du naturligvis skal modtage kompensation for.

PS. Reglerne er blevet justeret for nogle år siden, så hvis man sidder med en gammel klausul er det ikke sikkert at man er berettiget til kompensation. 

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)