Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket udstyr til 360 graders foto´s?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nogle her der kan anbefale hvilket foto-udstyr man skal købe, såfremt man ønsker 360 graders produkt foto´s i en webshop?

v.h. John Larsen

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Først og fremmest skal du have fat i et kamera - jeg vil anbefale at anvende et spejlrefleks, da du har brug for at manuelt kunne justere lukkertid og blænde for optimale billeder. Sørg for at få et med mulighed for remote shooting, ellers kommer du til at trykke mange gange. Så får du brug for et par forskellige linser til forskellige typer produkter, alt efter størrelsen. Du skal nok have en til store, mellem og små produkter som minimum. Både canon og nikon har mulighed for remote shooting, personligt bruger jeg et canon.

Så skal du have konstrueret dig en drejeskive til formålet. I stepfos studio har jeg en hjemmebygget, automatisk drejeskive, der kan stoppe i de intervaller billederne skal tages med. Der findes nogle muligheder, der kan købes færdigt, men jeg har ikke praktisk erfaring med om de er pengene værd. Det er ikke en billig fornøjelse.

Af lyssætning kan man vælge enten at skyde med flash lys eller videolamper. Jeg anvender videolys fordi det er lettest at se lysfordelingen på den måde. Det kan man også med flash lamper med pilotlys. Til meget store produkter så kan det være en fordel med flash, fordi færre lyskilder kan oplyse større område. Til mindre produkter synes jeg, at det er lettere med videolys. Du skal have mulighed for både blødt og hårdt lys, alt efter hvilke produkter, du skal fotografere. Jeg vil foreslå, at du som minimum har fem lyskilder du kan anvende. To til baggrunden og tre til at lægge det rigtige lys på produkterne forfra.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 22:26

Hej

Kig evt på Packshoot-creator.

preben

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)