Hej. Vi står og skal til at udvide vores interesser i Indien og Sydøstasien, og kom til at tænke på om nogen herinde kunne være behjælpelige med råd og/eller ideer, samt kontakter. Vi ønsker især at komme i kontakt med småproducenter af tæpper og linned, samt glaskunst og keramik – gerne producenter som har miljøet for øje og som sætter de lokale værdier og produktionstraditioner højt, men samtidig har mulighed for at producere ting med skandinavisk design for øje. Her tænker vi på at producenterne fastholder de lokale mønstre, men kan inkorporere den europæisk farvepalet til deres designs. Er der nogen der kender til eller har erfaring med NGO-baseret produktion eller lignende i Sydasien? Her tænker vi især på specifikke projekter eller organisationer som ved hjælp af måske mikrolån har sat produktion i gang i et område som vi kan komme i kontakt med? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Elijah |
Hej Elijah
Jeg har rigtig gode kontakter til keramik og tekstilproducenter - ikke tøj, men homecollection, linned, sengetøj, sengetæpper, tørklæder, puder mm. - i Vietnam, der er Danida støttede og tekstil virksomheden er også fairtrade mærket.
Jeg har samarbejdet og lavet kvalitets kontrol for internationale virksomheder i Scandinavien, Tyskland, Japan mm. af produktionen. Der er tale om produkter af meget høj kvalitet. Tekstil producenten har ansatte som er handicappede og som kun overlever ved at kunne arbejde få timer på fabrikken. De har fået huse stillet til rådighed i landsbyen, så de ikke skal bruge energi og penge på transport til og fra arbejde.
Keramik virksomheden er også Danida støttet, og yder et stor bidrag til lokal samfundet!
Hvis dette kan have jeres interesse, glæder jeg mig til at høre yderliegre fra jer.
Mvh
Mek