Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp/inspiration til kontrakt om webshop.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger en kontrakt til et samarbejde mellem to personer.

Min kommende partner har haft en webshop igennem 4 år, og nu skal jeg ind i firmaet. Ejerforholdet skal være 50/50.

Er der nogen der har et udkast til en kontrakt, eller kan nævne hvilke vigtige punkter vi skal have med.

Planen er på sigt at oprette et Aps selskab.

Håber der er nogle der kan hjælpe,

På forhånd tak,

Lars

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 15:09

Jeg giver lige denne tråd et lørdags bump.

Er der nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen,

Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 16:17

Du kan finde skabeloner til Partner kontrakter på starvaekst.dk -  de har fx  i/S kontrakter her.

Men først tænk over om i kan lave et APS med det samme , for det er langt lettere at regulere i mellem jer. Så kan i lave en anpartshaver overenskomst. Hvis det er personligt ejet dækker i personligt over for hinanden og hinandens dispositioner. Det kan blive både dyrt og ubehageligt hvis i bliver uvenner.

Dernæst tænk over om 50/50 ejerskab er det bedste. Hvad gør i hvis ikke kan blive enige? Jeg vil klart foretrække 49/51. Jeg har selv være ejer af både 49% og senere 51% i et andet selskab og det har fungeret fint.

Det kan faktisk være sundt allerede nu  at diskutere 49/51 og se om i kan blive enige om det!

Hvis den diskussion går i hårdknude kan det give et fingerpeg om hvad der kan ske med andre fremtidige uenigheder.

Held og lykke med projektet og spørg endelig igen

/Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 17:09

Hej Peter,

Tak for dit hurtige svar.

Det lyder som nogle gode overvejelser, og grunden til vi havde snakket om at vente med at lave et APS var af økonomiske årsager.

Det vi har snakket om, var at jeg ikke skulle betale for at få del i firmaet, mod at vi sammen og med mine nye fokusområder i firmaet, kunne doble egenkapitalen. Når det sker, ville vi oprette et aps sammen.

Udover det har vi i øjeblikket aktiviteterne under et A/S firma, hvilket gør vi sparer nogle administrative omkostninger til f.eks regnskab.

Hvad ville du foreslå i den givne situation?

Og fortsat god weekend :)

Mvh

Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 17:44

Øøh jeg tror ikke jeg forstår.

Hvis i dvs han/hun /Partneren har selskabet som et A/S , skal du så have option på at købe en del af A/S ?

Hvis egenkapitalen fordobles i et A/S som du ikke ejer, hvor kommer du så ind i billedet?

Hvad skal Aps'et?

jeg forstår ikke helt konstruktionen, prøv at forklare nærmere

men jeg tror nu også i får brug for advokat/revisor

/Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 14:41

Hej Peter,

Jeg fik forklaret mig lidt kringlet.

Som det er nu, er firmaet en underafdeling af et A/S selskab. Det er dog planen, vi vil lave et Aps selskab, hvor kun ham og jeg står som ejere. Dette vil vi dog gerne vente med, til økonomien er til det. (At egenkapitalen er fordoblet)

Jeg leder derfor efter rådgivning eller et udkast til, hvordan vi kan lave en kontrakt, der giver os halvpart, (eller 51/49) indtil vi får lavet et Aps selskab.

Blev det mere klart, ellers må du endelig fortælle, hvor jeg skal uddybe.

Mvh

Lars

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:37

Jeg tror du kan finde dem på nettet. Men ellers få en advokat til at "skrive" en, det er en god investering.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 15:40

Ok klarere -  men svært.

Det BØR du have en advokat til at hjælpe dig med.

Har I aftalt en pris for at købe dig ind i firmaet?

Hvorfor skal egenkapitalen fordobles først ? Så er selskabet jo dobbelt så meget værd ( mindst).

Skal du betale noget kontant for din part i virksomheden, eller skal du arbejde dig til andelen?

Er det muligt at oprette et aps nu hvor i indskyder jeres aktiver ( webshop etc) i stedet for kontanter?

jeg tror i er nødt til at skille det ud fra A/S med det samme, ellers kommer du ikke til at eje noget.

Hvis i mangler kapital grundlag til APS , kan i stifte et fælles I/S men husk det er med personlig solidarisk hæftelse, og så omdanne senere til et APS.

MEN inden du gør nogen af delene : Fat i en advokat!  :-)

Pøj Pøj

/Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)