Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transportudgifter af indkøbte varer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 05:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er i gang med at starte en webshop op, og nu skal vi snart til at bestille varer hjem. I første omgang skal vi have prøver, og i den forbindelse har vi spurgt de enkelte firmaer, hvilket transport selskab de bruger. Det er alle firmaer i Europa og de bruger alle dhl, tnt eller ups. Vi synes, at nogle af dem lyder lidt dyre, og vi er også i tvivl om, at hvis man bruger en af de tre ovennævnte, kan man så få dem til at aflevere pakkerne på sin bopæl uden, at man skal kvittere for dem? Vi er begge i arbejde, og vi har overvejet at få dem leveret til en af vores arbejdspladser, men vi har skønnet, at det nok ikke er så godt. Vi vil opstille en form for "leveringsboks" hjemme på bopælen, som de kan levere i. Den skal være med lås, så man ikke kan snuppe vores pakker.

Kan man ikke selv sige til leverandøren, at man gerne vil benytte sig af PostDanmark? Jeg tror ikke, at det er væsentlig dyrere, hvis det overhovedet er dyrere, og fordelen er jo, at vi blot kan afhente det næste dag på posthuset, eller i en af de der døgnboxe, der står rundt omkring.

Vi har selv tænkt os at bruge Posten til levering af vores pakker, når den tid kommer.

Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvordan vi lige fixer det? Et af stederne ville 10 af vores produkter koste 600 kr. at sende, og det er jo en hel del af fortjenesten, der går til der!

Så vidt jeg ved, kan man selv bestemme, når man også selv betaler fragten, men jeg vil meget gerne om jeres erfaringer.

På forhånd tak

Heidi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 08:46

Hej

Ja TNT, UPS, DHL, Fedx osv.  er forholdvis dyrer firmaer at benytte da de tilbyder kurerpakker, dog tilbyder flere af firmaerne økonomi forsendelser som er en del billigere men noget langsommere.  Alternativt findes der pakkefirmaer der kan har nogle billigere priser f.eks DPD eller GLS. 

Du vil med alle firmaerne kunne aftale at du afhenter pakkerne på deres lager, så du slipper for at være hjemme når de kommer forbi.

Ravn

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Copenhagen International Food Skrevet kl. 10:45

Fleste af de kurerfirmaer har leverings service til andre adresser end dem der er angivet på pakken. f.eks. DHL. Kontakt dem, de kontakter også dig hvis de går forgæves ;-) fra din adresse.

Ang. priser: Hvis du er på vej til at blive enstørre kunde kan du kontakte f.eks TNT og bede om tilbud fordi du modtager pakker som du selv skal betale for. Det er ikke altid listeprisen der gælder, og jo større en kunde du er, jo billigere tingene er.

Som en ven har sagt: det er dyrt at være fattig og lille.

Bedste hilsen,

H.P.

Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 18:17

Hej

Jeg har udemærket kendskab til GLS og DpD, da vi benytter os rigtig meget af GLS på mit arbejde. Jeg ved også, at de er noget billigere end for eksempel DHL. Jeg ved også, at man sagtens kan lave en fuldmagt hos GLS i hvert fald, som så gør, at de bare afleverer pakken hjemme hos en selv, så man ikke behøver at være der, når de kommer. Vi har lidt af et problem hvis vi skal til at hente vores pakker på et fragtlager, da vi vi bor i Nordjylland, og der er et godt stykke vej uanset hvor vi skal hen. Det var faktisk derfor, at vi overvejede Posten, for så kan man jo bare hente pakken næste dag.

Men kan det ikke passe, at når man selv betaler fragten, så kan man også bestemme hvilken fragtmand, man vil have varen med?

Heidi

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 18:55

tvebak123:

Men kan det ikke passe, at når man selv betaler fragten, så kan man også bestemme hvilken fragtmand, man vil have varen med?

Heidi

Det skal du ikke nødvendigvis regne med at du kan, da det i mange tilfælde vil være meget besværlig for leverandøren at håndtere andre pakke firmaer end dem de bruger i forvejen.

Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 20:01

Okay tak!!

Jeg regner med at spørge mig frem om der er andre muligheder hos de enkelte leverandører, og så se hvad de siger.

Umiddelbart synes jeg bare det bliver lidt for dyrt med dhl, tnt eller lignende.

Heidi

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:55

Synes du gør tingene mere komplicerede end de reelt set er.

Hvis du gerne vil benytte et særligt firma, så bed dem hente pakken hos din leverandør - Importpriser er givetvis lidt dyrere end eksport, men det afhænger selvfølgelig af din aftale og præference.

Personligt får jeg altid priser på leverandørere med og uden fragtomkostninger. Så kan jeg selv tage stilling til, om jeg vil lukrere på deres fragtrater eller mine egne.

Jeg ville dog holde mig langt væk fra PostDanmark - mht. afhentning, så er det selvfølgelig muligt.. GLS benytter eksempelvis pakkeshops, hvor du kan afhente dine pakker i den lokale blockbuster mm.

Som Ravn siger, så kan du bede om et economy produkt. Her vil varen oftest blive transporteret med bil, fremfor fly, så varen er måske 5-7 dage undervejs i forhold til 1-2 dage. 

Du kan også bede en speditør om, at forestå din transport - Hvis du oplyser mere om, hvor meget det drejer sig om og hvor det skal hentes, så kan man bedre pege dig i retning af, hvem der kunne interessant at henvise dig til.

Tilmeldt 28. Aug 11
Skrevet kl. 22:51

Tak for indlæg.

Vores webshop er jo helt nystartet (eller på vej til det må jeg hellere sige), så vi er jo ikke store, og jeg har nok lidt den opfattelse derfor, at jeg ikke rigtig kan tillade mig at stille alt for store krav. Grunden til jeg bekymrer mig, er som du måske har læst, det med at få fat på pakkerne. Vi har jo begge arbejde til daglig, så ingen af os kan tage imod. Derfor var min tanke at det måske var bedst med posten eller GLS. Som før skrevet har vi til huse i Nordjylland, og jeg er lidt træt af at vi skal køre mange kilometer for at hente en eller to pakker. Hvis det bliver hver uge, så ryger der jo endnu mere af fortjenesten (der er selvfølgelig nok noget vi kan trække fra et eller andet sted men alligevel). Vi skal bare have pakker fra forskellige steder i Europa, så længere væk er det jo heller ikke.

Man kan måske som du nævner lave aftale med GLS om afhentning, hvor jeg så betaler fragten? Er det det du er inde på? Det betyder vel ikke noget for leverandøren?

Heidi

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)