Hej Vi er i gang med at starte en webshop op, og nu skal vi snart til at bestille varer hjem. I første omgang skal vi have prøver, og i den forbindelse har vi spurgt de enkelte firmaer, hvilket transport selskab de bruger. Det er alle firmaer i Europa og de bruger alle dhl, tnt eller ups. Vi synes, at nogle af dem lyder lidt dyre, og vi er også i tvivl om, at hvis man bruger en af de tre ovennævnte, kan man så få dem til at aflevere pakkerne på sin bopæl uden, at man skal kvittere for dem? Vi er begge i arbejde, og vi har overvejet at få dem leveret til en af vores arbejdspladser, men vi har skønnet, at det nok ikke er så godt. Vi vil opstille en form for "leveringsboks" hjemme på bopælen, som de kan levere i. Den skal være med lås, så man ikke kan snuppe vores pakker. Kan man ikke selv sige til leverandøren, at man gerne vil benytte sig af PostDanmark? Jeg tror ikke, at det er væsentlig dyrere, hvis det overhovedet er dyrere, og fordelen er jo, at vi blot kan afhente det næste dag på posthuset, eller i en af de der døgnboxe, der står rundt omkring. Vi har selv tænkt os at bruge Posten til levering af vores pakker, når den tid kommer. Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvordan vi lige fixer det? Et af stederne ville 10 af vores produkter koste 600 kr. at sende, og det er jo en hel del af fortjenesten, der går til der! Så vidt jeg ved, kan man selv bestemme, når man også selv betaler fragten, men jeg vil meget gerne om jeres erfaringer. På forhånd tak Heidi |
Hej
Ja TNT, UPS, DHL, Fedx osv. er forholdvis dyrer firmaer at benytte da de tilbyder kurerpakker, dog tilbyder flere af firmaerne økonomi forsendelser som er en del billigere men noget langsommere. Alternativt findes der pakkefirmaer der kan har nogle billigere priser f.eks DPD eller GLS.
Du vil med alle firmaerne kunne aftale at du afhenter pakkerne på deres lager, så du slipper for at være hjemme når de kommer forbi.
Ravn