Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg af konsulent bistand... Hvordan sælger man sine ydelser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er netop ved at sælge min gamle virksomhed, og overvejer i den forbindelse at starte nyt.

Denne gang vil jeg gerne lave det jeg rent faktisk er uddannet som, hvilket er konstruktion, design, konstruering o.l. indenfor maskinbranchen (maskiningeniør).

Jeg har været væk fra branchen i et par år, og har derfor ikke længere det store netværk inden for dette.

Jeg påtænker at tilbyde mig selv som konsulent for virksomheder, som en del andre gør i branchen, men mit problem går ud på at opbygge en kundekreds ud fra ingenting.

Hvordan ville DU markedsføre en sådan ydelse?

Jeg har mulighed for at få en relevant kundeliste af virksomheder i mit nærområde, der tidligere har benyttet andre til denne ydelse, men hvordan griber man det an? Sender man et salgsbrev ud, ringer man dem alle op, aftaler et møde, ansætter en freelance sælger?

Jeg har naturligvis i starten brug for en indtægt til at betale for markedsføringen, men der vil være et begrænset budget til dette.

Arbejdet vil primært foregå ved større danske produktionsvirksomheder i deres egne afdelinger, men vil det virke useriøst på dig at fakturere fra sin hjemme adresse eller skal man ud i et kontorhotel?

Håber på mange gode svar:)

På forhånd tak!

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:06

Hej,

Det lyder spændende - og når du nu har forholdsvis godt styr på målgruppen, vil jeg foreslå, at du selv går i gang med benarbejdet (telefonen/mødebooking).

En freelance-sælger vil aldrig kunne sælge dig på samme måde, som du selv er i stand til.

Det vil på ingen måde virke useriøst at fakturere fra din hjemme-adresse.

Held og lykke

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:39

Tak for svaret.

Hvordan ville i gribe det markedsføringsmæssige an, rent praktisk?

Udsende brochure til de potentielle 500 kunder jeg har en liste over, med opfølgende telefonsamtale efterfølgende?

Mvh. Kim

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 14:02

Hej.

Hvis det var mig ville jeg gøre det omvendt. Altså ringe til dem føst og forsøge at aftale et møde. De der ikke er interesserede i dette kan du så spørge om de evt ville være interesserede i at få en brochure tilsendt i stedet, så  de kan finde dig når de har brug for det senere. Så skriver du att. Jens Jensen eller hvem der nu er ansvarlig på området i den virksomhed, og er lidt mere sikker på at det ender det rigtige sted frem for at blive arkiveret lodret i receptionen. Og der kan du så evt give dem et opfølgende opkald på et senere tidspunkt, så ikke de allligevel glemmer alt til din eksistens.

Med venlig hilsen Janie

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:10

Hej igen,

Ja, jeg er på linie med Jannie. Er klar over, at det kan virke tungt, men den "rigtige" vej er telefonen først:-) (Og i lige så høj grad den efterfølgende opfølgning)

Blot endnu et indspark

Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)