Hej Aminoer Jeg er netop ved at sælge min gamle virksomhed, og overvejer i den forbindelse at starte nyt. Denne gang vil jeg gerne lave det jeg rent faktisk er uddannet som, hvilket er konstruktion, design, konstruering o.l. indenfor maskinbranchen (maskiningeniør). Jeg har været væk fra branchen i et par år, og har derfor ikke længere det store netværk inden for dette. Jeg påtænker at tilbyde mig selv som konsulent for virksomheder, som en del andre gør i branchen, men mit problem går ud på at opbygge en kundekreds ud fra ingenting. Hvordan ville DU markedsføre en sådan ydelse? Jeg har mulighed for at få en relevant kundeliste af virksomheder i mit nærområde, der tidligere har benyttet andre til denne ydelse, men hvordan griber man det an? Sender man et salgsbrev ud, ringer man dem alle op, aftaler et møde, ansætter en freelance sælger? Jeg har naturligvis i starten brug for en indtægt til at betale for markedsføringen, men der vil være et begrænset budget til dette. Arbejdet vil primært foregå ved større danske produktionsvirksomheder i deres egne afdelinger, men vil det virke useriøst på dig at fakturere fra sin hjemme adresse eller skal man ud i et kontorhotel? Håber på mange gode svar:) På forhånd tak! |
Hej,
Det lyder spændende - og når du nu har forholdsvis godt styr på målgruppen, vil jeg foreslå, at du selv går i gang med benarbejdet (telefonen/mødebooking).
En freelance-sælger vil aldrig kunne sælge dig på samme måde, som du selv er i stand til.
Det vil på ingen måde virke useriøst at fakturere fra din hjemme-adresse.
Held og lykke
Henrik