Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk virksomhed - må jeg udleje udstyr?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folk

Jeg har en nystartet enkeltmandsvirksomhed. Jeg har noget udstyr såsom kamera og div. stativer jeg ikke bruger hver dag, må jeg udleje disse? Det passer jo ikke ligefrem under branchen '741020 Kommunikationsdesign og grafisk design'

skal jeg i så fald også registrere mig under udlejningsvirksomhed?

Tilmeldt 19. Oct 11
Skrevet kl. 19:37

Kunne også spørge, hvor meget dikterer branchen under hvilken man er registreret hvilken arbejde/ydelse man reelt må fakturere for ?

Håber I kan hjælpe

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 19:50

Der skulle ikke være noget i vejen for, at du kan leje dit udstyr ud når du ikke benytter det selv. 

Branchekoder bruges så vidt jeg forstår primært til danske og europæiske statistikker. 

Skulle du være meget i tvivl, kan du eventuelt angive din bi-branche som værende udlejnings virksomhed

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Tilmeldt 19. Oct 11
Skrevet kl. 01:25

Fedt, tak for svar.

Så det er egentlig fuldstændig ligemeget hvilken branche firmaet står registret I, hvis jeg kan tjene penge på at slå græs så må jeg godt det ? Beklager hvis jeg spørger dumt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 08:44

I teorien så ja. Men jeg vil foreslå dig at holde dig nogenlunde i og omkring din valgte branche ;-) Primært så det er nemmere for dig at administrere. Så hvis du pludselig får lyst til at slå græs, ville jeg nok oprette en virksomhed mere i den branche - med mindre du har planer om at tage billeder af nogen der slår græs ;-)

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:41
Korrekt. Får du væsentlig aktivitet indenfor en specifik branche så sørg at få dette registreret.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)