Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra - privat bolig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa !

Nu troede jeg at jeg havde (næsten) fuldstændig styr på moms/fradrag og det hele i min lille tøjvirksomhed...

Det skal siges at jeg importerer tøj fra USA...

Jeg driver virksomhedes fra min bopæl - har fået at vide at der er mange ting man kan trække fra i skat (bl.a. delvis husleje, el, varme mv.) er dette korrekt? I så fald, hvad er det så man alt kan trække fra mht. virkesomheden drives fra min private bolig?

Når jeg fx. køber tøj fra USA til 2000 kr. Dertil kommer fragt, moms told mv. Jeg ved godt at jeg kan trække told og moms fra (når jeg er momsregistreret) Men hvad med fragten? Jeg har også fået at vide at jeg kan trække indkøbsprisen fra... er dette korrekt?

På forhånd, tak for svar :)

Mvh

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:45
Med hensyn til at trække el, varme og husleje fra når du arbejder fra din private bopæl, så kan du i princippet godt trække noget fra, men det er ikke sådan lige til. Jeg har selv snakket med SKAT om emnet da jeg selv driver virksomhed hjemmefra og de har da også nogle faste takster man kan bruge, hvis de altså godkender det. Det endte dog med at jeg gav op, det var for kompliceret og usikkert for mig, samtidig med at det i sidste ende drejede sig om små penge så jeg gav op. Men tag en snak med SKAT og få evt. en revisor til at hjælpe med det.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 11:07
Well, kort sagt handler det om at for at kunne trække noget fra skal du have et (eller flere) rum i din bolig som udelukkende bruges til erhverv. Dvs. 100% erhverv og 0% privat benyttelse. Et rum må ikke kunne anses som værende benyttet i nogen som helst anden forstand. Så hvis du eksempelvis har et par skabe til varelager i dit soveværelse og du bruger din computer i erhvervsmæssig forstand i din stue, bliver det ikke godkendt. Men hvis du har et dedikeret rum hvor du har alt dit forretningsgejl (og intet privat), og der umiddelbart ikke vil være nogen mening i at opholde sig dér udenfor arbejdstid så at sige, så skulle der nok være ok chancer for at få det godkendt. Men som sagt, det er en kompliceret sag. Og de fleste siger at det ikke er besværet værd.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 27. Nov 06
Skrevet kl. 14:00
Super - tak for svar .)

Nogen der ved om man kan trække fragt og indkøbspris fra?

Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:59

Du kan trække varekøbet på de 2000 fra samt told og fragt af købet.

Med hensyn til moms forstår jeg ikke hvad du mener. Moms af varen er vel ikke noget du betaler, men er vel kun et beløb som du tager med på din momsopgørelse.

Tilmeldt 27. Nov 06
Skrevet kl. 18:01
Jeg betaler told/moms når varerne kommer til Danmark... jeg køber jo fra USA...

Tak for jeres svar :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:24
Dato: 19-04-2007 10:45:22 Forfatter: G. Olsen Med hensyn til at trække el, varme og husleje fra når du arbejder fra din private bopæl, så kan du i princippet godt trække noget fra, men det er ikke sådan lige til. Jeg har selv snakket med SKAT om emnet da jeg selv driver virksomhed hjemmefra og de har da også nogle faste takster man kan bruge, hvis de altså godkender det. Det endte dog med at jeg gav op, det var for kompliceret og usikkert for mig, samtidig med at det i sidste ende drejede sig om små penge så jeg gav op. Men tag en snak med SKAT og få evt. en revisor til at hjælpe med det.

Et meget godt eksempel på at Skat ikke er gearet til at yde egentlig rådgivning i skattespørgsmål. Der er ingen faste takster. Det handler kort og godt om at man kan fratrække en forholdsmæssig andel af udgifterne baseret på den erhvervsmæssige anvendelse. Vedr. det med kontor og mulighed for privat anvendelse er det korrekt at kontoret som udgangspunkt kun må kunne anvendes til dette formål men praksis for selvstændige er generelt mere lempelig for selvstændige end for lønmodtagere. Det vi taler om her er vel en lagerfunktion. Det er alt andet lige lettere at overbevise Skat om end et kontor.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)