Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerhotel USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Er der nogen der har erfaring med lagerhotel i USA har kigget på disse:

PÅ shipwire''s help menu, skriver de om man skal have " Federal Tax ID number " mht. clearing af told. Er der nogen der har prøvet at eksporterer deres varer til USA hvad skal man ha'' bragt iorden inden der er grønt lys for denne service, hvordan kan det eksempelvis gøres?

Hilsen Allan

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:07
Hej Allan,

Kan du uddybe dit behov, evt. produkt? Hvor hurtigt skal du have produkt ud til kunden / leverandøren?

Frank

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:22
Hej Frank, tak for interessen.

Så fik jeg endelig tid til at komme på amino igen..

Jeg er ved at udvikle et unikt produkt, så jeg kan af gode grunde ikke fortælle så meget herom.

Det er et nische produkt med streg under nische, med salg til private via webshop, derfor er jeg interesseret i et stort marked fra day one, og tror også produktionsmæssigt det vil hænge sammen.. 

MEN, nu fortæller jeg bare lidt løst om mine erfaringer indtil idag angående lagerhotel og handel i USA.

1. Ved salg af eget produkt er det en ordentlig omgang, med produktforsikring i USA, dyre advokat salærer etc. så her skal man være sikker på at man kan hente de investerede penge tilbage igen (når man nu er en fattigr.. i forvejen).

2. Federal tax id, her er det svært at finde ud af noget konkret, specielt omkring EFTER etablering, herunder omfanget af papirarbejde til skattevæsenet i USA, hvilke juridiske spilleregler der gælder her (i mit tilfælde et ssl selskab). Der findes et hav af steder på nettet hvor den indledende viden er tilgængelig, men så snart man vil dybere i "posen" så er der lukket for information medmindre man har kassen og betaler sig fra det.

3. Typisk (kan jeg læse mig frem til på udenrigsministeriets hjemmeside) som dansk virksomhed etablerer man sig først på USA markedet, når en etablering på det europæiske marked har fundet sted, der er ingen tvivl om at det vil være fornuftigt i første omgang at starte med DK, Tyskland, England og andre EU lande, i mere vante og juridisk trygge omgivelser og se om produktet er salgbart etc.

4. Har derfor valgt udfra en laaaaaang research at koncentrerer mig om DK, Sverige, Norge, Tyskland, England.

5. Mit produkt er dyrere i forsendelse end f.eks. t-shirts da det kommer ind under volume afgifter, vægten er en 3 - 4kg, men hvis jeg bruger lagerhotel i de respektive lande kan prisen for forsendelse ende på et fornuftigt niveau, set i forhold til produktets pris.

6. Forsendelses tiden er, relativt set, ikke så vigtigt så derfor er f.eks. postdk "økonomi pakke" ganske fint. Jeg vil derfor benytte mig af den "lokale" ala postdanmark post forsendelse i de respektive lande.

Er der nogen på amino der kender til Lagerhoteller i Tyskland, England og evt. Norge, gerne ligesom www.shipwire.com  i USA, med samme gode features.

Nogen der kan give gode råd til mine ovennævnte erfaringer ?

Bedste hilsner Allan 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)