Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der, når kvalitet og discount blandes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Hvordan reagerer du som person, når du ser en webshop, have produkter med store udsving i kvalitet og pris?

Sagen er den, at jeg er ved at starte en legetøjs webshop op med en forretningspartner og vi er kommet til det punkt, hvor vi skal købe flere produkter hjem - vi vil gerne udvide vores koncept. Dog er vi ikke enige om, hvordan kunderne vil reagerer på store udsving i pris og kvalitet. Derfor vil det være lækkert, hvis du vil dele dine tanker, meninger og erfaringer om dette.
På forhånd tak.

De bedste tanker Mai

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:36

jeg tror ikke gør nogle forskel dog skal der være klar forskel imellem produktbeskrivelser der forklare hvorfor det dyrere er bedre end det billige .

hvorfor mere holdbar

hvorfor mere sjovt

kan også være det indholder mere børnevenlige stoffer

kan være det er økologiske legtøj

Du skal derved gøre det meget klart hvad er forskellen på produkterne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:50

Hvad sker der, når kvalitet og discount blandes?

Så får man: KvaliCount! Skype-Giggle

Sorry - kunne ikke lade være. ;-)

Jeg mener ikke det er noget problem, så længe man gør opmærksom på, at der findes begge dele på siden - f.eks. ved at det billige legetøj findes i en kategori for sig, som man kunne kalde for rode-kassen, kræmmermarked, 10-kroners marked, eller hvad man nu kan finde på, der signalerer, at disse produkter er af lavere kvalitet end resten af produkterne på siden.

Man kunne evt. også lave kvalitets-kategorier eller pris-kategorier, a la dem som bliver brugt på solbrille-stativerne, hvor der findes kategori 1 - 8, hvor 8 er den dyreste.

Den sidste er ikke helt gennemtænkt - men bare et skud fra hoften. Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:54

Enig med Mikael og Allan :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 22:04
Mikael christiansen:

jeg tror ikke gør nogle forskel dog skal der være klar forskel imellem produktbeskrivelser der forklare hvorfor det dyrere er bedre end det billige .

hvorfor mere holdbar

hvorfor mere sjovt

kan også være det indholder mere børnevenlige stoffer

kan være det er økologiske legtøj

Du skal derved gøre det meget klart hvad er forskellen på produkterne

Det er en fin balance at skulle fortælle hvorfor det dyre er bedre end det billige, uden at få det billige til at lyde dårligt.

Og træder man ved siden af, så opfatter folk dine 2 produktgrupper som henholdsvis dyr og dårlig. Og kan man vælge mellem dyr eller dårlig, så finder man en anden shop.

Så det kræver lidt omtanke at have en shop med både total discount OG mærkevarer.
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:05

Når jeg ser en hjemmeside, der har store udsving i mellem pris og den kvalitet jeg ville forvente, bliver jeg "skræmt".. Når det drejer sig om et sted hvor du skal afgive dine betalingsinfo, vil jeg være 100% sikker på at det ikke er noget fup-halløj, og er der ikke overensstemmelse mellem varer og pris, så bliver jeg ihvertfald skeptisk..

Fx ville jeg være meget skeptisk, hvis jeg så en side der sælger computeren med det nyeste hardware, til priser som der ligger langt under markedsprisen..

Hvis i vælger at der skal være de store udsving, tror jeg det er vigtigt i får kommunikeret ud til kunderne HVORFOR der er disse udsving..

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 20:09

Tak for alle jeres svar! De er super brugbare :)

Mikael: Hvis du var kunde på min webshop, hvilken måde ville være den mest enkle for dig, at danne dig et hurtigt overblik over, hvilke vare der var af høj kvalitet og hvilke der var af lavere kvalitet?

Allan: Der er altid plads til humor her ;)
Hvis du så, der både var kvalitets produkter og '10 kroners marked', ville det påvirke din tillid til kvalitetsprodukterne? Og hvis ja; hvordan?

Ronni: Kan du nævne en side, der mestre den hårfine balance i dine øjne?

Mark: Lad mig lige være sikker på, at jeg forstår dit svar. Har du opfattet mit spørgsmål, som at vi sælger kvalitetsprodukter til discount priser? Ellers forstår jeg ikke dit svar og vil bede dig om at uddybe det :)

Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Outdoor Rødovre Skrevet kl. 22:13

Min erfaring er bredest på fysisk handel, men jeg mener at denne regel gælder al handel uanset kontaktflade:

Hvis kunden på forhånd har et rimeligt klart billede af hvad han/hun kan forvente at få "med hjem", så er der større sansynlighed for at der bliver truffet en beslutning om køb - og at kunden efterfølgende er tilfreds med købet og vender tilbage igen for at købe mere.

Derfor skal du holde en skarp profil, og ikke blade tingene sammen.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:25

Mai Smidt:

Tak for alle jeres svar! De er super brugbare :)

Mikael: Hvis du var kunde på min webshop, hvilken måde ville være den mest enkle for dig, at danne dig et hurtigt overblik over, hvilke vare der var af høj kvalitet og hvilke der var af lavere kvalitet?

Nu kender jeg ikke om det mærke varer kendt brand nike = mod ikke ligeså kendt mærke puma som måske er en ligeså god vare

vis er samme mærke kalder de plus et andet har ekstra af det 

kendte mærke har tit fået gode anmelders frem med dem

kan sætte et plus logo ekstra gode vare - billige vare sætte billige vare loge spare penge her

dyr ekstra stærke holder mere -  billige mindre holdbar

dyr vandtæt  = billige ikke vandtæt 

Der må være plus fordele ved dyrere kvalitet vare 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)