Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaer med underskud giver mig et spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg ikke hvorfor :) Men jeg faldt over denne artikel om Andrea Rudolph og hendes underskud gennem 2 år i hendes kosmetikfirma.

http://www.billedbladet.dk/Kendte/Nyheder/2011/6/Andrea%20Elisabeth%20Rudolph%20kaemper%20med%20oekonomien.aspxds

Nu er jeg selv lige startet med min idé og umiddelbart skal jeg ikke producere noget (online business) og med bare 100 kunder i verden har jeg en ganske stabil indkomst ved siden af jobbet. Da der er ca. potentielle 4000 kunder derude synes jeg faktisk jeg står pænt i forhold til Fru Rudolphs firma.

Men jeg ved bare ikke rigtig hvordan svinger man et lån eller investering ind, som hun jo nok har, for det er klart at en ½ mill. ville sætte mit firma på kortet med det samme i forhold til mine potentielle kunder (som jeg ved hvor er :))

Jeg arbejder efter devisen at jeg laver det kunderne efterspørger og ikke gider bruge ligegyldig tid på forretningsplaner, da jeg stadig tror på at de ikke gavner noget. Det der gavner er at lave et produkt, sælge det, og hvis du laver det kunderne vil have, så køber de også.

Hvor går man så hen og får penge ind i firmaet så man kan f.eks. arbejde fuldtid på det 1 år før det skal give overskud

Giver det mening? :)

 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Steff:
Hvor går man så hen og får penge ind i firmaet så man kan f.eks. arbejde fuldtid på det 1 år før det skal give overskud.

 

Det gør man ved at lave de forretningsplaner du ikke gider ;)

Spøg til side,  - hvis din økonomi ellers er iorden kan du lave noget materiale til banken og få et lån af den vej. Kan du låne til en bil, kan du i de fleste tilfælde også låne et beløb i den størrelsesorden til et firma, - sålænge du selv selv hæfter for lånet.

Eller låne i dit netværk, som Andrea nok har gjort. Hvad dit netværk så forlanger af materiale afhænger af hvor troværdig du ellers er i andre sammenhænge.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret med forretningsplanen, det er lidt spild af tid. En markedsføringsplan er noget bedre.

Jeg har selv været i forbindelse, fra starten, med for dårlig revisorer og bogholdere. Pas på med det. De er der ikke for din skyld!!!. Dem jeg havde samarbejde med, havde alle tabt deres moralkompas. Det har kostet mig små 700.000,00. Det er mange lærepenge. Jeg har nu i mit selskab nedsat en prof. bestyrelse, og allerede nu kan jeg fornemme, at over halvdelen af de tabte penge kommer hjem i dette regnskabsår!!.

Og brug Væksthuset i dit område og din sunde fornuft.

Vi er lige nu igang med at starte forretning nr. 2, hvor også bestyrelsen deltager ved startskud. Det er lidt sjovt, når 1 + 2 = 4.

Det var lidt fra mig.

Johnny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)