Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er et bedre iværksætterland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

"Danmark er sammen med de andre skandinaviske lande blandt verdens bedste markeder for iværksættere. Fra en niendeplads er Danmark i år rykket op på en sjetteplads på det amerikanske Milken Institutes årlige index."

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:34
Dato: 12/6/2005 5:16:34 PM Forfatter:Thor Larholm
''Danmark er sammen med de andre skandinaviske lande blandt verdens bedste markeder for iværksættere. Fra en niendeplads er Danmark i år rykket op på en sjetteplads på det amerikanske Milken Institutes årlige index.''

Er danskerne så bare et "brokkende folkfærd" ? Jeg hører ellers tit hvor svært det er at starte noget op her ilandet.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:36

Tja, vores yndlingssport er vel at brokke os

Men jeg ved ikke helt hvilke kriterier Milken Institute har rangeret landende efter, for det er ikke lutter lagkage i Danmark. Martin m.fl. har før nævnt momsproblematikken i forbindelse med eks. online salg til private kunder. Vores moms er jo på 25% (iøvrigt det højest tilladte for EU medlemslande) og mange andre steder er momsen lavere. Men private kunderne i eks. Tyskland kan ikke slippe for vores 25% moms hvis de handler med en dansk virksomhed.

Men overordnet set, på tværs af brancher, er det nok ikke helt tosset at starte virksomhed i Danmark.

mvh Carsten

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:51
Jeg syntes at én af de mere "trælse" ting (kan oversættes til irriterende for ikke-jyder), er at alting omkring iværksættere påvirkes af dette valg.
Jeg har af min bank fået at vide at jeg har en dårliger kreditvurdering - med over 11 års erfaring inden for it branchen, end en nyuddanet tømmer. Udelukkende fordi jeg er iværksætter. (det hjælper nok om 2-3 år hvor vi tjener mange penge).
Vi er ved at købe hus, og selv med en lavere månedlig ydelse end den vi har idag, er det meget svært fordi de også kigger på firmaet - og de forstår ikke rigtig at kigge fremad. Det der altid spørges om er regnskaber for de sidste 3 år, årsopgørelse og sidste lønseddel. Det er 3 ting iværksættere ikke er glade for at vise. Det er sjældent vi har regnskaber der går så langt tilbage, og generelt er vores løn = vores udgifter (altså sat efter hvad vi kan leve for og ikke hvad vi er værd).

EDC fortalte os at en normal kreditvurdering (baseret på 20 spørgsmål) tager omkring 2-3 dage, men hvis man sætter kryds i "iværksætter" feltet tager det typisk 14 dage.

Jeg tror også at det spring der nævnes skyldes de forbedringer der trods alt er sket for iværksættere. Nogle ting er blevet nemmere at håndtere. Og fordi vi har været helt nede at vende, så skal der ikke ret meget til at vi føler vi har det bedre.
De sidste tal jeg så for iværksætteri ligger Danmark stadig langt nede på listen over antal iværksættere pr. 1000 indbyggere. Så det er stadig primært ildsjælene der kaster sig over det, og de har måske en større tolerance end andre.

I sidste ende kan vi altid glæde os over venner og familie der sidestiller iværksættere og selvstændige med Dyne Larsen. "I scorer jo kassen".

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning og diagnosticering. 10% juletilbud
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:13
Os danskere elsker virkelig at brokke os men vi gør det egentlig med gode intentioner. Uanset hvor gode tingene er kan vores danske snusfornuft se at de kunne og burde være bedre.

Skatteregler, høj dansk moms og irriterende banker kan alle forbedres væsentligt men de har endnu ikke forhindret en eneste jeg kender fra at starte virksomhed - tværtimod er det nærmest luksusproblemer når man tænker på iværksætteres vilkår mange andre steder.

Hvis du har en god idé og et godt drive er Danmark virkelig et af de bedste steder i verden at starte virksomhed. Vi har ordnede arbejdsforhold, et højteknologisk samfund, ingen korruption og en stærk økonomi i vækst.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)