Som en del andre, har vi desværre også fået problemer med xxxxxx. De kontaktede os i 2010 med henblik på at få lavet en hjemmeside. Vi afholdte et møde og aftalte at de skulle lave et forslag. De fik billeder samt teksten der skulle stå på siden, af os. Efter et stykke tid, havde de lavet et oplæg til en forside - de havde ikke lavet nogle undersider. Vi ønskede en del rettelser, som aldrig blev udført. Efter et halvt år, hvor de stadig ikke havde fortaget sig noget, modtog vi en regning på kr. 34.000. Vi rettede henvendelse til dem og sagde at vores samarbejde skulle stoppe, og at de 34.000 kunne de godt glemme, da de ikke havde leveret en funktionsdygtig hjemmeside. Herefter uploade de udkastet på vores domæne (uden vores sammentykke eller godkendelse), og overgav sagen til inkasso. Vi kontaktede advokaten og forklarede sagen - og hørte så ikke mere. Nu et halvt år efter, modtager vi pludselig en stævning!
Vores spørgsmål er, kan de kræve 34.000 for ingenting? Hvad bør vi gøre nu?
Ville det være en vanvittig approach blot at sende sin egen udlægning af hvad der er sket som replik på sagen til retten ?
Når det så er gjort, - og der er gået LAAAAANG tid, - så er det dig der kan fortælle os, - om xxxxxxx kan få 34.000 for "ingenting", og hvor i loven det står, hvis ja.
I må vel have underskrevet en kontrakt? Og de kan ikke bare smide noget op på jeres domæne? Jeres domæne peger på deres server, det er dem der bestemmer hvad der ligger der, principielt!
Som udgangspunk kan de sagens kræve pengene fra Jer, hvis i ikke har medvirket til at en afslutning af processen har været mulig.
Samtidigt kunne jeg forestille mig at de i kontrakten ikke har givet udtryk for at din hjemmeside skal være funktionsdygtigt inden de kan fakturerer Jer for hosting som hos dem typisk kan ligge fra 500 < om måneden..
De plejer desværre at være gode til at skrue kontrakter sammen.. Derfor jeg vil anbefale folk at holde sig fra dem..
Det er ikke nødvendigvis lang tid. Retten tager sig altså også ofte sin tid inden stævningen bliver forkyndt. Så et ½ år er ikke helt unormalt...Desværre