Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og fakturering på en webshop? Opstart

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at åbne en webshop (siden er under opbygning), men jeg er helt ny indenfor feltet. Derfor vil jeg meget gerne vide mere om, hvordan man bogfører kundernes varekøb. Når en kunde køber på siden, så skal han modtage en faktura med det samme, ikke? Er det webshop-programmet, der sættes op til at sende denne faktura ud? (Jeg bruger Virtuemart btw).

Skal jeg herefter manuelt skrive kundens oplysninger ind i et regnskabsprogram?

Håber i kan guide mig lidt. :)

Mvh. Theis

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 14:39

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:01

Hej Theis

Der er mig bekendt ikke nogen krav for, hvornår man skal udsende en faktura, men man kunne jo mene, at jo hurtigere du sender fakturaen ud, jo hurtigere får du pengene i kassen Smile Medmindre selvfølgelig du bruger dankortbetaling på din webshop og derved får pengene ved bestilling. Hvis det er tilfældet, ville det måske være en ide at sende fakturaen med varen.

Lige præcis VitueMart har lavet en app til e-conomic regnskabsprogram som betyder, at hver gang der sker et salg i din webshop, så bliver informationerne automatisk overført til regnskabsprogrammet. Og fra regnskabsprogrammet bliver der så lavet en faktura til kunden. Her kan du læse mere om kravene til en faktura.

Jeg håber dette kan hjælpe dig lidt på vej. Sig endelig til, hvis du har spørgsmål.

Mvh, Sisse

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:31

Hej Sisse og Andreas, tak for jeres svar.

Jeg kan godt se at det vil være smart med et online regnskabssytem som e-conomic, men mit budget er meget stramt. Kan man ikke starte op uden? 

Alle jer andre med små webshops, hvad har i brugt af faktura- og regnskabsprogrammer til jeres shops?

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Theis.

Du må ikke spare de få på denne kant, du vil senere fortryde at du ikke fra start af fik styr på din økonomi via et regnskabsprogram som fx e-conomic.dk

Det koster 152 kr pr måned for 1 bruger, og det er en kæmpe hjælp for dig nu og i fremtiden.

Et firma med rod i er ikke holdbart firma med fremtid i :)

Dbh Johnny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)