Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEOLEX problem med link

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Fra  WOLFOX SEO Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået SEOLEX men når man klikker på link i dokumentet virker de ikker - hvad er det galt Thomas

Skulle hilse fra TSA

PS. Glemmer vist aldrig at ordet " varer" kan du huske det :-)

WOLFOX

JACK

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

WOLFOX:

Har lige fået SEOLEX men når man klikker på link i dokumentet virker de ikker - hvad er det galt Thomas

Skulle hilse fra TSA

PS. Glemmer vist aldrig at ordet " varer" kan du huske det :-)

WOLFOX

JACK

Hej Wolfox,

Velkommen til Amino.

Hvis du har et spørgsmål direkte til Thomas, så vil jeg anbefale at skrive en personlig besked, eller en mail, til ham istedet for at oprette en debat.

Med hensyn til dit spørgsmål, så bliver du nødt til at uddybe det lidt, hvis vi skal kunne hjælpe dig.

Det kan være dine lokale indstillinger på din computer det er galt, så hvis du oplyser styresystem og foretrukken browser kan vi komme med et bud. Hvis du så ovenikøbet beskriver hvordan det "ikke virker", f.eks. om du får en fejlmeddelelse eller lign. så bliver det en fryd at forsøge at hjælpe dig :-)

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 19. Oct 11
Fra  WOLFOX SEO Skrevet kl. 11:00

Seolex filen hedder SEO-LEX11-8968.PDF

Styresystem er Windows 7 med browser version 9.0.8112.16421

Adobe Reader X og Adobe Acrobat 8 Pro

"ikke virker" betyder at når man med højre eller venstre hånd tager om musen og føre den over et link om med en pegefingeren foretager en nedadgående bevægelse som kaldes et klik så sker det intet.

Kan dog klikke på den mussetast ved siden af den jeg lige har beskrevet og "copy weblink" og så efterfølgende sætte den ind i browseren. :- ) Man får så blot en masse advarsler om at ipadresse gemmes og alt muligt andet underligt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Wolfox

WOLFOX:
"ikke virker" betyder at når man med højre eller venstre hånd tager om musen og føre den over et link om med en pegefingeren foretager en nedadgående bevægelse som kaldes et klik så sker det intet

Din sarkasme er ikke befordrende for min vilje til at hjælpe, blot til orientering.
Jeg kan godt leve uden at dine links virker.

WOLFOX:
Styresystem er Windows 7 med browser version 9.0.8112.16421

Du skriver ikke hvilken browser du bruger, men jeg formoder det er Internet Explorer.

Jeg har testet SEO-Lex 11 på en Windows 7 med Internet Explorer i den nævnte version og jeg har ingen problemer.

I min test var det Adobe Reader X version 10.1.1

Jeg har ikke Adobe Acrobat 8 Pro på testmaskinen så det kan være det er den der spiller ind.

Har du prøvet at åbne filen og links på en anden computer, for at se om det er de lokale indstillinger eller filen der er problemet?

WOLFOX:
Kan dog klikke på den mussetast ved siden af den jeg lige har beskrevet og "copy weblink"

Hvilket indikere at der er et aktivt link hvor du klikker og det derfor er en lokal indstilling hos dig, måske i Adobe Reader, har du samme problem med links i andre PDF dokumenter?

/Brian

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian du må være verdens mest tålmodige mand!

Jack, går du også i boghandleren for at spørge hvorfor mælken du lige har købt i bilka, er sur? Hvad med at skrive til virksomheden hvor du har købt bogen?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:17

Hejsa,

Sidst jeg tjekkede http://www.concept-i.dk/kompetencer.html stod der ikke noget om, at Thomas var begyndt at yde PC-support :-)

Og jeg vil næsten gætte på, at det er inden for det område vi skal arbejde i dette tilfælde. Jeg kan komme på flere gunde til, at der muligvis ikke sker noget ved forsøg på at aktivere linket.

Jeg går ud fra, at du har modtaget linket i en mail? I så fald, er det første jeg villle kige på sikkerhedsindstillingerne i mailprogrammet.

Hvis det er Outlook du bruger, får du muligvis en besked i toppen af skærmbilledet, når du åbner mail'en, som siger noget i stil med "... Hyperlinks og andre funktioner er deaktiveret. Klik her for at aktivere funktioner ..."

Eller kan det være du skal igang med et lidt større detektivarbejde. Se f.eks. flg. google søgning for muligheder:

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=outlook+2007+cannot+open+links&pbx=1&oq=outlook+2007+can+not+open+&aq=2svL&aqi=g-svL4&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=135461l141755l2l144396l36l22l0l0l0l4l236l3277l5.12.5l22l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=85e6e851723ce825&biw=1843&bih=946 

God arbejdslyst

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:31

Hej Kenneth,

Kenneth Wellin:
Jeg går ud fra, at du har modtaget linket i en mail? I så fald, er det første jeg villle kige på sikkerhedsindstillingerne i mailprogrammet.

Jeg tror det er de links der er i e-bogen/PDF-dokumentet der er problemer med :-)

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 19. Oct 11
Fra  WOLFOX SEO Skrevet kl. 12:56

Jeg undskylder og erkender at jeg skulle have formuleret mig lidt mere korrekt.

Fordi jeg skrev herinde var det fordi jeg fra dokumentet fik den formodning at amino havde noget med seolex at gøre, nå men jeg har købt seolex og fået den leveret som kodebeskyttet pdf fil og har selvfølgelig både kode og fil.

Filen er gemt og derefter åbnet den i Adobe Reader X og det er så når man vil se nogle af de videoclip som er i dokumentet at det ikke virker.

Hvis jeg selv laver et pdf dokument i Acrobat og lave link der så virker det fint.

Men stop nu denne streng - jeg taget må tage kontakt til købsstedet.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 13:03

@Brian:
Argghh, du har selvfølgelig ret! My mistake ...

Hvis SEOLEX læses i Adobe Reader, var en mulighed måske:

1. Ctrl-K (for indstillinger)
2. Sikkerhed (udviddet)
3. Tilføje det site, hvor linket peger til enten "Windows-websteder der er tillid til" (forudsætter at Adobe Reader er sat op til at benytte disse) eller "Tilføj vært" i Reader

4. Under "Tillidsstyring" er der også "Internetadgang fra PDF-filer uden for webbrowseren" ...

Kan være det kan afhjælpe problemet.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:16

Hej igen,

WOLFOX:
Jeg undskylder og erkender at jeg skulle have formuleret mig lidt mere korrekt

Helt i orden :-)

WOLFOX:
Filen er gemt og derefter åbnet den i Adobe Reader X og det er så når man vil se nogle af de videoclip som er i dokumentet at det ikke virker.

Hvis de andre links, til almindelige websites virker, så er mit gæt at det er nogle sikkerhedsindstillinger i Internet Explorer der giver problemet.

Har du mulighed for at prøve på en anden computer?

WOLFOX:
Men stop nu denne streng - jeg taget må tage kontakt til købsstedet.

Jeg tror ikke dit problem er relateret til PDF-filen, men ligger lokalt på din computer, så der er sikkert ikke meget hjælp at hente hos udgiveren :-)

Stor hilsen
/Brian 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)