Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt tøjmærke - hvordan skal tøjet sælges?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Fra  www.casperriis.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg er under opstart af et nyt tøjmærke og i første omgang er det t-shirts som er i fokus.

Designs, produktion, og ikke mindst økonomi er på plads, men erfaring siger mig at eksponering og salg af tøj (som nystartet) fra fysiske butikker pt er op ad bakke, så det må starte på nettet.

Min udfordring er nu, hvordan?

Én ting er at etablere en webshop, lave bannerads, små events osv, men en helt konkret salgsstrategi/kanal ville være rar at have på plads. Økonomi er i mange tilfælde en forhindring til at få sit projekt realiseret, men jeg er så heldig at have investorer med i kulissen. Jeg skal 'bare' redegøre for hvordan vi kommer godt fra start. Er det et agentur jeg skal have fat i, er der nogen herinde på Amino som er beskæftiget med at løse lignende udfordringer eller hvordan gribes det bedst an?

Jeg har en løselig forretningsplan, marketing idéer osv, men det skal være meget mere konkret.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 14:06

Det er min erfaring at målgruppebaseret markedsføring mht branding af et tøjmærke er alfa omega. Og jeg er ikke enig i at det nødvendigvis behøver at starte online.

1. Skal du selv promovere det? Hvis ja, så fix din egen webshop til at starte med (eller som minimum et collection-site hvor dem du vil sælge til kan se den aktuelle kollektion)

2. Hvis dit mærke allerede ligger i en bestemt segmenttype - og du ikke har mod på at drive egen webshop - afsøg i så fald hvilke (afkastgivende) webshops der dækker dit segment - og prøv lykken. Fx. skatertøj -> streetammo, hipster-style -> zoovillage.com, pop-artish -> smartguy.dk

3. Jeg vil ikke anbefale et agentur - du kan klare tingene selv med opgaver der 'ikke er større' end dette.

4. Henvend dig lokalt (eller i storbyerne) der hvor dit segment kommer. Hvis du afslører hvilken 'stil' dit tøj er i tror jeg at jeg kan give meget mere kvalificeret hjælp.

- Tror jeg kan give konstruktiv feedback hvis ud uddyber lidt mere hvilken slags tøj mv. du sælger (da det til en hvis grad afgør hvilken salgskanal / marketingvej du vil gå)

Ha' en god dag :-)

mvh

thajse

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 10
Fra  www.casperriis.dk Skrevet kl. 15:50

Hej Thasje

Tak for dit svar.

Målgruppen er de kreative/kulturelle/urbane typer i alderen 23+ og stilen ligger et sted ml. street og fashion. Obey, Carhartt, Superdry, Revolution osv. Grafiske t-shirts med fokus på høj kvalitet og pasform.

Grunden til beslutning om at starte på nettet er, at jeg allerede har været på en mindre salgstur for at besøge butikker og fremvise kolllektionen. Jeg var ude ugen efter CIFF messen i Kbh og Århus hvor de fleste butikker stadig har ordrebogen åben, men mødte den samme holdning flere steder: Vi har ikke plads, vi køber kun det vi med garanti kan sælge eller vi skalerer vores sortiment og tager ikke nye brands ind. Et par butikker ud af de 10 jeg besøgte (og de 10-15 stykker jeg har talt/mailet med) har dog takket ja. Men konklusionen er, at jeg ikke skal sælge tøjet selv. Ikke face to face ihvertfald. Jeg har ikke tiden el. evnerne og min tålmodighed er uhyre ringe på dette punkt.

Planen er istedet mere fokus på et online salg, men på en el anden måde få det suppleret med en fysisk eksponering, et showroom, et mindre agentur eller hvad nu der kunne få det ud i den rigtige verden. Sponsorater, 'celebrities' events osv. Det koster naturligvis alt sammen, men hvis det kan give en eksponering i det korrekte segment, så er jeg helt med på at selektere og afgive en del af avancen + sætte lidt til. Butikkerne kradser jo også godt til sig på deres markup - naturligvis.

God dag retur:)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:01

Hej Caspersen, hvis du har brug for noget hjælp til grafisk markedsføring - specielt vedr. den fysiske eksponering, så sig endelig til ;)

Mvh,
Martin

Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 10
Fra  www.casperriis.dk Skrevet kl. 16:12

Hej Martin

Tak for tilbud om grafisk hjælp, men er selv uddannet grafiker og har arbejdet med visuel kommunikation i mange år. Så den del af projektet har jeg da, om ikke andet, helt styr på:)

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 16:24

Tænk utraditionelt, lad mig give et par hurtige ideer:

• Kontakt de relevante in-steder i Kbh. og lad dem sælge dit tøj, mod en procentdel, det giver salg OG synlighed, hvis dit tøj er hængt op til salg i montre i garderoben på de rigtige diskuteker.
  • Hold houseparties i frokostpauserne på de relevante uddannelser og gerne på de relevante virksomheder, større reklamebureauer etc. Hvis du får the talk going sådanne steder er du i gang.
  • Køb kendte til at gå i dit tøj, old trick, still works. Du skal ikke købe landskendte, men leaders i målgruppen, du køber dem med gratis tøj, det er ofte nok, hvis der ikke er tale om TV-personligheder.
  • Lav en alternativ PR-event, gerne en der kan optages på video og få viral effekt (og ja jeg kunne nemt komme op med nogle ideer, men så nærmer vi os der hvor det kræver lidt mere tid = jeg sender faktura :-))
  • Har dit brand en historie og har den historie en twitterprofil, glem facebook for nu, du skal have fat i trendsættere og kommunikationsfolk og de er på twitter.
Held og lykke
Jesper Hejlesen
Fra Århus
Tilmeldt 17. Jun 10
Fra  www.casperriis.dk Skrevet kl. 17:03

Hej Jesper

Fedt! Helt sikkert noget jeg vil tilføje min 'ude af boksen' liste. Ideawise.dk er hermed noteret og synes idé pakken lyder interessant - og tilmed til en rigtig fair pris:)

Tak for de gode indspark!

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:27

Velbekom og tak for den gode omtale :-) Glæder mig til at se dit tøjmærke på gaden!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)