Hej med jer, Jeg er blevet bedt om, at komme ind over et projekt, hvor der skal stiftes en forening. Foreningen skal afholde et ugentligt spil for medlemmerne - som erstatning for et eksisterende spil som bliver afholdt på en restauration (døde duer/fluer, hvis i kender til det) :) Mit spørgsmål er - hvordan er reglerne i forhold til SKAT - gevinsten kan potentielt være 20.000kr pr. uge. Hvordan er reglerne i forhold til medlemmer? Vores intention er, at folk skal skrive sig op, for at blive medlem. Det nuværende spil fungerer fint, men mange er trætte af, at folk kommer ind fra gaden første gang, og spiller ét lod, og vinder den nuværende største pulje på 10.000kr. Medlemskort var umiddelbart det bedste løsningsforslag. Er der nogen der kender noget til det? Med venlig hilsen |
Det er vel næsten kun SKAT, der kan tage stilling til, om det er lovligt eller ej. Jeg tror ikke umiddelbart på, at det er lovligt, da det vel hører under hasardspil, som er ulovligt i Danmark, medmindre det føres gennem Danske Spil eller de casionoer, som har licens til det.
Uanset hvad, vil det næsten med garanti kræve en eller anden form for licens eller tilladelse, og her er det under alle omstændigheder SKAT, der skal på banen, så det bedste du kan gøre vil være at kontakte dem.