Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop idéer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Halløjsa

Jeg overvejer lidt at starter en webshop inden for de næste par måneder, mit problem er bare hvad den skal handle om.

Jeg forstiller mig det er bedst at sælge noget jeg interesserer mig for, hvilket er meget simpelt. Mad af diverse art, dog især kaffe, kage, chokolade, desserter og lignende. Når jeg googler efter konkurrencer er der dog allerede en del af dem synes jeg. F.eks. er der en affiliate side med et par stykker her: http://www.coffeeonline.dk/?sidenavn=K%C3%B8b+kaffe+Online&gruppeid=6

Jeg tænker også det kan være svært at sælge f.eks. chokolade. Dels fordi at folk oftest helst vil have kvalitet og så vil de hellere købe det i special forretninger (eller direkte fra producentens side, f.eks. summerbird).

Jeg interesserer mig også for film, spil og lignende, men der har jeg på sin vis opgivet på forhånd når der er konkurrenter som cdon, fona, expert eller generelt bare hver eneste stor elektronik forhandler i Danmark.

Derfor ville jeg spørge nogle af jer aminoer om i havde et forslag til en slags webshop niche inden for mad som kunne være interessant?

Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  K Consult Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du...

Jeg syntes ihvertfald, at du skal tænke over - at det meste mad, kræver en form for special opbevaring. Chokolade, er jo næsten en helt videnskab...

Anyway - har haft medejerskab i restauranter i mange år, og jeg vil sige dig - at klare sig i mad branchen kræver passion/besættelse og en vision du vil gå i døden for. Dog vil jeg sige, at en webshop måske ikke er så krævende, men hvis ikke du har din baggrund i orden og tilstrækkelig viden så tror jeg ikke du får det store salg. Jeg syntes ikke, du skal fokusere på hvad der er af konkurrenter, for ingen er kommet foran ved, at gå i andres fodspor. Kig på nogle udenlandske sider, måske er der noget eneforhandling du kan få og måske endda inden for tørvarer området...

Det var bare mine tanker omkring det :0)

Liza. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)