Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Javascript og links

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Et enkelt spørgsmål til jer der har forstand på javascript og SEO: Kan de javascript-links som sundhedsguiden har i deres navigation (i f.eks. knappen "temaer") følges af søgemaskiner? Eller sagt på en anden måde; udgør de et problem i forhold til søgemaskiner?

Hvis ja, kan de så laves på en måde, så de ikke er problematiske i forhold til søgemaskiner (fortsat i dropdown)?

På forhånd tak for svar!

/JG

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:25

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:11

Og de videresender den samme linkjuice som "normale" links? (og er derved ikke forskellige fra normale links i forhold til søgemaskiner?)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:31

Ja de er fine nok hvad angår Google, dog vil jeg nu mene at det kan laves på en langt pænere og med langt mindre javascript kode. alt for rodet hvilket i realiteten godt kan skabe lidt problemer i forhold til at Google følger dem korrekt. ikke sikkert at der sker fejl, men når der er så meget skodkode som jeg ville kalde det, så skal der bare opstå et eller andet :)

jeg ville se på en jquery løsning, som i realiteten ligner helt almindelige links i kodem og det er så jquery/CSS som går ind og laver det visuelt pænere og så det fungere som det man nu vil.

Søg evt på jquery dropdown menu, der kommer rigtig mange frem, både hvor man kan teste og se hvordan det som udgangspunkt ser ud. der findes et hav af dem.

Så det ville jeg gøre da det skaber langt pænere og mere struktureret kode uden indlejret javascript/skodkode.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:37

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:45

Hej Jesper. Som jeg ser det er det jo bare en almen drop-down menu?? Du kan nemt lave sådan en helt uden brug af JS - og udelukkende benytte dig af CSS.

Dog er det jo for det første "skjulte links" og det det andet "navigations links". Det er et faktum at links som indgår i relevante sammenhænge rundt omkring i tekster på sitet videregiver mere relevans end eksempelvis i en navigation.

Jeg lavede nogle mindre tests med display:none links sidste år, hvor jeg at jeg kom frem til at det havde også videregav mindre linkjuice, grundet google ikke havde noget visuel på linket. Det er jo klart at siden linket ikke altid er synligt, er det jo mindre relevant for brugerne. Dog skal det lige siges at mine tests var en del unøjagtige fordi de ikke var omfattende nok.

Nu har jeg ikke selv set at menuen er via JS, men siden i nu siger det, og jeg er doven, må vi jo tage udgangspunkt i det. Men mit råd er at du skal fjerne javascripten fra drop-down menuen og lave den kun i CSS. Dette er egentlig primært for dine brugeres skyld - men ja, det KAN forekomme at der bliver videresendt mindre værdi på baggrund af javascript.

Jeg håber at jeg kunne hjælpe :-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:36

Nu har de jo smidt de samme menulinks ned i bunden af siden, så linkjuicen får de som de skal.

ellers ville jeg også være lidt betænkelig ved at have dem i en "display-none"-div, da man aldrig ved hvad søgemaskinerne kan tænkes at gøre ved netop disse.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:04

Så det korte og det lange er, at det bedste er kun at benytte CSS (?).

@Kim: tak for linket! og takker for svar til jer andre også!

/JG

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)