Kære aminoer! Jeg sidder med et projekt, der sigter mod at vise visse sider til brugere af mobile platforme (iPhone, iPad, Android, osv.). Vores første indskydelse var at lave 301-redirects baseret på søgestrenge, men vi er kommet i tvivl om, hvorvidt det er en go' idé. Det begynder jo at ligne manipulation, altså at visse brugere (og Googles crawlere) sér en indholdsvariant (med meget tekst og billeder), mens andre ser en nedtonet meget call-to-action-rettet side. Hvad er best practice? Hvad skal man passe på? Yderligere bli'r det hele kompiceret af, at Google har meddelt, at https-søgninger i fremtiden ikke vil sende keyword-strings med over. Vi er indtil videre landet på en løsning, der er baseret på sites url-struktur. Så visse emneområder redirecter til særlige mobilsider. Glæder mig til at høre, hvilke indspark I måtte have -- og spørg endelig ind, hvis der er noget, der er uklart. Det er nemt konceptuelt, men lettere vanskeligt at beskrive, synes jeg. |
Et usecase scenarie ville være en god start.
Umiddelbart ville det kunne løses med CSS3 og Mediaqueries, men det afhænger af om siden i det hele taget skal kunne ses fra desktop eller om det død-og-pine kun er de nævnte devices. :-)