Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er på udkig efter billig IP-telefoni løsning!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Er der nogen, som har bred kompetenceviden indenfor IP-telefoni?

Jeg søger en billig løsning, som skal kunne følgende:

Modtage og foretage opkald via computeren. Jeg vil gerne slippe af med den fysiske telefon, og bruge computeren som mit fremtidige kommunikationsværktøj.

Jeg kommer til at foretage mange opkald til både fastnet og mobil, og derfor søger jeg naturligvis en udbyder der kan tilbyde den rette pris for begge typer af opkald.

Vi er flere medarbejdere, så der skal være en omstillingsfunktion, samt ringe til hinanden via lokalnumre.

Der skal være et hovednummer, som modtager opkaldene. Hvis ikke hovednummeret besvarer opkald, skal den automatisk stilles videre til en af de andre medarbejdere.

Systemet skal være kompatibel med både PC og MAC.

Findes denne løsning el. lign. overhovedet idag?

Glæder mig til at, høre fra de rette folk:-)

Venlig hilsen

Shaun

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:26

Er det et callcentersystem du söger ?

Hvor du har både outbound og inbound 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:33

Hej Shaun,

Det kan du nemt klare med Zoiper, som er en gratis softphone du kan downloade. Som IP-udbyder kan du f.eks. anvende fonet.dk, hvor du så får udleveret en SIP konto, der skal anvendes med Zoiper. Jeg har tidligere brugt netop den løsning, og det fungerede fint. Jeg har dog ikke prøvet, at anvende Zoiper med mac, så det er eneste punkt jeg ikke lige er sikker omkring.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 12:36

Der er inget problem at kun bruge computern.

Du bruger bare en softphone (sip-klient) som findes til både pc/mac

Vdr omstilling så kan du bruge hosted pbx eller selv installere en asterisk-server.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 16:15

Hvis du er lidt teknisk anlagt, kan du med softphone og f.eks. fonet som udbyder, benytte www.pbxes.com til omstillingsdelen. pbxes.com er i en gratis version lidt afhængig af hvilke funktioner du ønkser. Men hvis PBX delen ikke behøver at være helt gratis, så kig efter en dansk hosted pbx løsning (f.eks. fra fonet).

/Henrik

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:30

Når du siger du har behov for at ringe meget til mobiltelefoner, vil en mobilløsning måske være billigere, da kald fra IP-telefoni >> mobil traditionelt er dyrere end mobil >> mobil.

Du slipper ikke udenom at have en mobiltelefon liggende i nærheden, men med et (trådløst?) headset med "løft-rør" funktion kan du betjene alt via. computeren via. software som mobilt omstillingsbord og behøver således ikke røre telefonen fysisk.

Løsningen viser indgående kald til hovednummeret på din skærm, hvorfra du kan omstille til kollegaer vha. museklik/genvejstaster på tastatur. Der er Outlook kalenderintegration så du kan se om kollegaerne evt. er i møde før du stiller om, ligesom du kan se hvis de i forvejen er optaget på telefonen af et andet kald.
Kald til hovednummeret stilles som du ønsker automatisk videre til næste ledige kollega hvis du er optaget, er alle optaget kommer kunden i kø.

Du kan foretage udgående kald ved at taste nummeret, eller du kan indlæse et Excel-ark med en liste over dine kontakter så kald kan foretages blot ved museklik. Udgående kald fungerer i praksis ved at din telefon først ringer, og så ringes op til modparten. Der kan også sendes SMS fra systemet

Alle mobiltelefoner kan benyttes, der er ingen fysisk kobling mellem telefon og PC.

Systemet er kan bruges på både PC og MAC, og er browserbaseret, og kan således bruges fra en hvilken som helst computer med internetadgang (kræver dog Java)

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 23:45

Michael..
Der findes systemer man kan komme en masse simkort i som man så slutter til sin
Telefoniserver (astetisk)

Fra Århus
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:43

Hi Shaun

Jeg læser dit spørgsmål som et ønske om at etablere et professionelt omstillingsanlæg, der også kan anvendes til alle typer opkald. VoIP, fastnet og mobil. Det er ikke min opfattelse at du vil igang med at konfigurere en Asterix løsning og tilslutte den til disse tre typer net.

Jeg kender firmaet Comtalk A/S (www.comtalk.dk) de giver gerne gode råd til netop denne slags opgave, og så ved jeg at de levere billiger priser til alle typer net. Hvis du selv har telefoner på de tre typer net, så ringer du specielt billigt imellem dine telefoner.

Hvis du først har fået lanceret en god forretning, så er det vanskeligt hele tiden selv at udvikle omstillings eller kaldscenter funktioner. Der er du bedre hjulpet med en løsning hvor du kan tilføje funktionalitet, når du har brug for det, og den bliver vedligeholdt professionelt.

Mvh

Jon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)