Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mastercard koster likviditet sml. med Dankort

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nethandelsvirksomhed er det som mange bekendt ulig belastende når kunder anvender Mastercard o.l. sammenlignet med Dankort.

1. Hvad er erfaringen med renteberegning eller gebyr ?

2. I hvilket omfang vil indførsel af pkt. 1 flytte kunder fra Mastercard til Dankort ?

3. Er der bud på om det koster potentielle kundeordrer at indføre gebyr ?

ke

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:17

Det er kun hos NETS at du får afregning meget sent - hos Euroline og Swedbank er der afregning efter et par dage.

Det kræver dog et skift af leverandør, men det giver jo nogle klare fordele mht. likviditeten.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis dine kunder er en belastning, hvorfor lukker du så ikke bare butikken?

Alternativt kan du jo droppe at modtage andet end Dankort, så slipper du for at skulle rode med indtægter fra de irriterende kunder, som gerne vil bruge deres Mastercard.

Geeked

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 12:31

Hvis du spørger mig, så drop alle renter og gebyrer på kunderne. Hvis der er noget danskere hader, så er det sådan nogle ting, husker du hvor meget ballade der var, da man ville lægge 50 øre tror jeg det var, over på kunderne fra dankort terminalerne?

Det får stensikkert også nogle til at løbe over til naboen istedet. Vi har en stor del af vores betalinger, der går ind med mastercard, visa og mastercard, det ville være dumt at udelukke dem. Mange bruger deres mastercard, hvis lønkontoen med dankortet er lidt lav en måned f.eks. Så lyt til Jespers råd, og skift til en bank med kortere periode, før de udbetales.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg handler i en netbutik, når til betalingsvinduet og der så dukker et "kortgebyr" op, så kan de smile og være glade - for så undgår jeg nemlig så vidt overhovedet muligt at belaste dem. Det er kun i tilfælde hvor der absolut ikke er andre muligheder. Hvorfor skal jeg betale for ... at betale? 

Jeg ved godt, at de steder hvor der ikke er gebyrer så er det fordi nogle varer er dyrere, for udgiften skal jo dækkes. Men jeg er stor tilhænger af, at jeg ved hvad ting koster - vi pålægger ej heller selv vores kunder noget gebyr, når de betaler med kort. 

Som en anden nævner, så er der ingen delay på mastercard betalinger når man bruger Euroline og udgiften er præcist den samme som VISA, så hos os er det hip som hap hvad man vælger.... Dog tager vi ikke helt rene Dankort, primært ud fra den betragtning at vores kundemålgruppe som regel har internationale kort.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:31

langvang:
Mange bruger deres mastercard, hvis lønkontoen med dankortet er lidt lav en måned f.eks. Så lyt til Jespers råd, og skift til en bank med kortere periode, før de udbetales.

Mange kunder i eks. Danske Bank har kun et Mastercard, som er bundet sammen med deres NEM konto og har erstattet det interne høvekort fra DB, jeg mener at have læst et sted, at der er 2,2 mill Mastercard hos dansk forbruger.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 20:14

For det første vil jeg give René ret i at du bør modtage MasterCard. Angående kreditkortgebyrer så skal du være opmærksom på at de fleste af dine kunder ikke har læst erhvervsøkonomi, så lad være med at smid gebyrer i ansigtet på dem. Frands siger det meget godt: "Hvorfor skal jeg betale for at betale", så kan vi på amino, som Frands siger, godt blive enige om at ejerafkastkravet IKKE bliver reduceret af skatter, afgifter eller gebyrer, og at kunden altid betaler gebyret, omend det ofte er gemt i varens pris.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men kreditkortgebyrer er en fordel for kunden eftersom dette, hvis virksomheden benytter sig af udlægsordningen, er momsfrit. Men... medmindre du sælger økonomibøger, eller har held med at overbevise dine kunder om at gebyret er en fordel for dem, så vil jeg anbefale dig at gemme gebyret i varens pris som alle os andre :p

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)