Jeg har fundet et dejligt lokale, med god beligenhed og fornuftig husleje Jeg vil gerne åbne en skobutik da der ikke er andre i nærheden. Har haft kontakt med en indkøbsforening men de er ikke interesseret da de har rigeligt at se til pt. Er der nogen som kan hjælpe med kontakt til leverandører da jeg ikke har branchekendskabet.
Du kan prøve at kontakte Bianco Footwear, det er ikke en indkøbsforening som den du søger, det kræver at du bliver franchisetager - men det er også en mulighed. http://www.bianco.com/corporate/franchise.html
tak for tip men ikke det jeg havde i tankerne. skal være min egen biks hvor jeg forhandler forskellige kendte mærker som findes i de fleste skobutikker.
Det bliver lidt op ad bakke for dig, hvis du slet ikke har brancheviden og skal til at starte helt uden den støtte der er i at være med i et eller andet fællesskab.
Min erfaring i branchen ligger nogle år tilbage, men jeg husker SkoRingen, Din Grønne Skobutik og Euro-sko som indkøbsforeninger.
Du kan evt. også kontakte www.starsko.dk, det er en helt selvstændig skobutik, det kan være de vil dele nogle adresser på grossister og importører med dig.
ja du har helt ret i at det bliver op ad bakke men det må være muligt. De kendte mærker må have en importør/agent eller dansk salgskonsulent/salgsafdeling som plejer deres interesser og det er dem jeg prøver at støve op. Alternativt må jeg spørge i en skobiks og se om jeg kan være heldig og finde en der kan og vil hjælpe mig. Men jeg skulle mene at nogen aminoer kan være behjælpelige.
Hvis du skal bruge billigere ikke mærkevare sko har jeg nogle gode kontakter, og hvis du ønsker yderligere hjælp kan du skrive til mig på hilbert-dam@hotmail.com
De har udover egne mærker vist agenturet på mærker som lloyd, clarks m.m.Og er ganske store herhjemme.
God vind med din forretning. Og ps. lad vær med at købe for stort ind - som tøj er sko noget du skal være særlig dygtig at handle. Og det kan du selvfølelig lære - men lær så af de bedste fra start. Så ud og find de butikker der minder om din i lokalområder som minder om dit eget - og se hvad der virker. Hvis i ikke er konkurrenter - kan du sikkert spørge en erfaren skohandler i en by tæt. Måske også lave nogen fælles indkøb etc..
prøv og ring til skohandlerforeningen og spørg om du ikke kan få nogle af de sidste af deres magasiner.
Jeg har også set på konkurs.dk af der har været restparti til salg flere gange.
prøv og kikke på nogle af disse messer http://www.look4fashion.dk/international/messeguide/index.php?type=PRODUCENTER det kunne være at man kunne finde nogle messekataloger online.