Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave 301 redirect på billeder? og hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er ved at lancere ny hjemmeside og for ikke at miste den trafik vi får fra vores billeder, kunne jeg godt tænke mig at hører, om det er muligt at lave en 301 redirect på billeder, ligesom man gør det på almindelige sider?

Hvis ikke det er muligt, hvordan undgår man så at miste de besøgende som normalt kommer fra billeder?

Mvh

Jesper.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 09:59

Hej Jesper,

Jeg vil umiddelbart tro nej, for så vil google også blive redirect og brugerne vil heller ikke kunne loade billederne og blive redirected o_O

Men det er en smart tanke.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:08

Det er muligt at redirecte alt det man ønsker at redirecte.

redirect 301 /sti/til/gammelt/billede.jpg http://www.domæne.dk/sti/til/nyt/billede.jpg

redirect er ikke noget man kun kan gøre på sider, man redirecter jo stier til en anden sti, hvad enten der er tale om billede, tekstfil eller html fil.

Man kan også tage brug af mod_rewrite hvis man ønsker at lave regler for hvornår en redirect skal ske.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 10:37

Så i virkeligheden svare det bare til at lave en redirect på en almindelig side til en anden?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:37

KTJ-Media.dk:

Det er muligt at redirecte alt det man ønsker at redirecte.

redirect 301 /sti/til/gammelt/billede.jpg http://www.domæne.dk/sti/til/nyt/billede.jpg

redirect er ikke noget man kun kan gøre på sider, man redirecter jo stier til en anden sti, hvad enten der er tale om billede, tekstfil eller html fil.

Man kan også tage brug af mod_rewrite hvis man ønsker at lave regler for hvornår en redirect skal ske.

MVH Kim

Et godt eksempel er at jeg jo i mit system redirecter alt der ikke findes, på min server eller på min hjemmeside, til det der passer bedst. Dog vil mit system automatisk redirecte til en side, medmindre jeg gør noget aktivt for at redirecte til noget andet fx et andet billede.

fx http://www.ktj-media.dk/soegemaskineoptimering.jpg vil redirecte til til min søgemaskineoptimerings side, men det kunne lige så godt være selve billedet som er på den side.

som fx det sker her http://www.ktj-media.dk/soegemaskineoptimering2.jpg

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:39

Jesper Jensen:

Så i virkeligheden svare det bare til at lave en redirect på en almindelig side til en anden?

Ja, en redirect er forbeholdt alt, ikke kun sider, mapper, og alt det man normalvis vil bruge det til.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 10:43

Vil det så i din menning være en god ide at lave en resirect på nogle af de billeder vi har til at ligge højt. Vi får en del besøgende, men som billeder oftest gør, så konvertere de rigtig skidt. Til gengæld tænker jeg at google har givet dem en vis form for værdi for vores site?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:46

Ja det er altid en god ide at 301 redirecte uanset hvilke filer der er tale om, netop fordi man overføre eventuel værdi til andre steder, frem for at det måske bare går tabt i en 404 fejl

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)