De sidste 5 år er en del af omsætningen i min enkeltmandsvirksomhed kommet fra arbejdet med teenagere. Fra årsskiftet ansættes jeg på deltid i en virksomhed, hvis primære målgruppe er teenagere. Aftalen er (endnu kun mundtlig), at jeg i min virksomhed fremover sælger ydelser til andre målgrupper og henviser teenagerne og deres forældre til den virksomhed, jeg ansættes i. Og de VIL henvende sig lidt endnu, da jeg efterhånden i netværket er kendt som hende med teenagerne. Det betyder, at jeg skal sælge andre ydelser for de omkring 70.000,-, som indtil nu årligt er kommet fra arbejdet med de unge. Om de penge ryger ind i det andet firma, vil tiden vise. Muligvis kommer vi i kraft af min ansættelse til fremover at sælge samme ydelse, som jeg hidtil har solgt i min virksomhed. Som det er nu, er ydelserne af en anden karakter. Vi er stadig ved at forhandle de forskellige aspekter af min ansættelse. Jeg vil selvfølgelig gerne udgå at lave dumme fejl. Lige nu taler vi om en grundløn plus provision (uden dog rigtigt at vide for hvad). Hverken de eller jeg har prøvet noget lignende før. Kloge mennesker: Hvad skal jeg være opmærksom på? Hvad mangler jeg mon at vide? Giver noget af alt det her overhovedet mening? På forhånd tak. |
1. Dine kunder er det værd, som det vil koste at få kontakt til dem uden dig.
2. Alternativt er de det værd, som de kan skabe af meromsætning hos din nye samarbejdspartner.
Punkt 2 er kun gældende såfremt pkt. 2 er mindre end pkt. 1.