Hej,
Jeg kører en lille blog, hvor jeg skriver om en interesse jeg har. Jeg er selvfølgelig super interesseret i at få flere besøgende, men jeg sælger intet (og har ej heller reklamer i øjeblikket), så det eneste formål ved at få folk ind, er ved at få læsere til mit indhold.
Det går som sådan okay. Jeg har kun et link i min forum-signatur et par steder, og det alene gør, at der er ca. 30 besøgende.. Jeg blogger om et ret sæsonpræget emne, og vi befinder os ude af sæsonen, så jeg er fint tilfreds med 30 besøgende på nuværende tidspunkt (1 måned gammel ca). Af og til deler jeg selvfølgelig mit link, hvis der skulle opstå en situation, hvor det ville være relevant, men på den front gør jeg altså ikke meget.
Jeg kører det over Wordpress, hvor jeg har installeret Yoast' Wordpress SEO tool. Forleden kunne jeg registrere via Google, at jeg havde fået fire-fem besøgende ekstra på et søgeord (og dermed mine første google-besøgende mere eller mindre). Det har sådan set stået på i et par dage. Jeg kigger så på Google (ungoogle) og ser, at jeg er på side 1 og har link nummer 5 - og det er jeg super tilfreds med, for det betyder jo et eller andet sted, at jeg har fundet fidusen mht. Wordpress SEO, så nu burde jeg kunne begynde at rykke fremad.
Men jeg kører jo som sagt en blog, og mit spørgsmål er så - hvordan forbedrer jeg det enkelte indslags placering på Google? Hvis jeg kigger på analysen af det her indlæg, så står der:
Mit spørgsmål er så - hvordan kan jeg forbedre min placering for dette indlæg? Jeg tror godt, at jeg kan komme op i top3 (Nummer 1 er Wikipedia, 2 er Facebook, men 3 og 4 burde kunne overhales), men hvordan?