Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side 1 på Google - hvad så? (blog-site)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kører en lille blog, hvor jeg skriver om en interesse jeg har. Jeg er selvfølgelig super interesseret i at få flere besøgende, men jeg sælger intet (og har ej heller reklamer i øjeblikket), så det eneste formål ved at få folk ind, er ved at få læsere til mit indhold.

Det går som sådan okay. Jeg har kun et link i min forum-signatur et par steder, og det alene gør, at der er ca. 30 besøgende.. Jeg blogger om et ret sæsonpræget emne, og vi befinder os ude af sæsonen, så jeg er fint tilfreds med 30 besøgende på nuværende tidspunkt (1 måned gammel ca). Af og til deler jeg selvfølgelig mit link, hvis der skulle opstå en situation, hvor det ville være relevant, men på den front gør jeg altså ikke meget. 

Jeg kører det over Wordpress, hvor jeg har installeret Yoast' Wordpress SEO tool. Forleden kunne jeg registrere via Google, at jeg havde fået fire-fem besøgende ekstra på et søgeord (og dermed mine første google-besøgende mere eller mindre). Det har sådan set stået på i et par dage. Jeg kigger så på Google (ungoogle) og ser, at jeg er på side 1 og har link nummer 5 - og det er jeg super tilfreds med, for det betyder jo et eller andet sted, at jeg har fundet fidusen mht. Wordpress SEO, så nu burde jeg kunne begynde at rykke fremad.

Men jeg kører jo som sagt en blog, og mit spørgsmål er så - hvordan forbedrer jeg det enkelte indslags placering på Google? Hvis jeg kigger på analysen af det her indlæg, så står der:

good In the specified meta description, consider: How does it compare to the competition? Could it be made more appealing?
good Keyword / keyphrase appears in 1 (out of 1) headings in the copy. While not a major ranking factor, this is beneficial.
good The images on this page contain alt tags with the target keyword / phrase.
good The keyword / phrase appears in the URL for this page.
good The keyword appears in the first paragraph of the copy.
good The keyword density is 2.37%, which is great, the keyword was found 9 times.
good The meta description contains the primary keyword / phrase.
good The page title contains keyword / phrase, at the beginning which is considered to improve rankings.
good The page title is more than 40 characters and less than the recommended 70 character limit.
good There are 396 words contained in the body copy, this is greater than the 300 word recommended minimum.

This page has 1 outbound link(s).

Mit spørgsmål er så - hvordan kan jeg forbedre min placering for dette indlæg? Jeg tror godt, at jeg kan komme op i top3 (Nummer 1 er Wikipedia, 2 er Facebook, men 3 og 4 burde kunne overhales), men hvordan? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:51

hvilken side er jeg læste dit indlæg igen  og igen  og jeg kunne se hvilken side det er?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 16:08

Du kan blive ved med at linkbuilde og få nyt indhold ind på din side. Gennerelt bare udvikle din side.

Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:24

Så helt almindelig SEO vil også forbedre de respektive indlæg? 

Lad os forestille os, at det var en sportsblog jeg drev, og jeg så skrev et indlæg, hvor keywordet er en lidt anonym udøver - vil det så forbedre det givne indlægs placering, hvis jeg blot linkbuilder og skaber nyt materiale: også selvom det eksakte keyword måske aldrig kommer i brug igen? 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 16:53

Nu skal jeg fortælle dig en af måderne du kan linkbuilde :)

gå ind på linkkataloger.dk

Se alle de danske links

tilmeld dine sites til linkkataloger med en høj pagerank..

Du kunne også tilmelde din side på linkdog.dk, som er mit linkkatalog.

God fornøjelse :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 16:55

Hassan Aziz:

Se alle de danske links

Hvilket ikke giver ret meget linkjuice :) 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 17:00

Det har du ret i, men det giver mere jo flere sider du tilmelder dig hos.

Hivs du har gjort alt hvad du kan for SEO på din hjemmeisde, og føler at der ikke mere at gøre noget ved, kan man godt begynde at linkbuilde på denne måde.

Linkjuice er linkjuice, om det er meget eller lidt.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:05

Hassan Aziz:

Se alle de danske links

Først og fremmest er det fint at linkbuilde via linkkataloger, de giver ikke så meget men de giver noget til den samlede linkprofil. Men ud over det lad være med at se på pagerank, først og fremmest fordi pagerank er overvurderet, men også fordi den pagerank vi kan se ikke er den som Google går ud fra, og som er Googles reelle pagerank. så derfor skal man aldrig vælge hvor man vil have links fra ud fra en så simpel ting som pagerank for det siger nada om den side man får links fra.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:13

Hassan Aziz:
Linkjuice er linkjuice, om det er meget eller lidt.
helt rigtigt, jeg selv plejer at sige at et link er et link, uanset om det er lavet med 301 redirect bag, simpel javascript, nofollow eller omtale af en hjemmeside uden link, reelle links og alt det som folk anbefaler man går uden om. Faktum er bare at alle typer links giver noget til den samlede linkprofil, hvilket er godt for en hjemmeside, uanset hvordan man vender og drejer den.

En god linkprofil er ikke at man fx kun får links fra højtstående hjemmesider, det er også at få links fra de små og måske ubetydelige hjemmesider. og dem er der rigtig mange af.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Hassan Aziz:

Se alle de danske links

Tak for tippet, Hassan. Har netop tilmeldt et par sites om sociale medier og opskrifter. Håber på hurtig godkendelse! -- har kastet lidt ekstra ord efter sagerne end de 150, så du får lidt kød på kataloget :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)