Nu er der jo en DEL forskel på en Lenovo og ASUS, både med hensyn til byggekvalitet, specielt tastatur mv.
Jeg ville gå efter Lenovo´en.
Ser fint ud til prisen, jeg plejer dog at købe hos laptops.dk, den t410 du har der ser billigt ud i forhold til laptops.dk, men du kan fx få en t420 få under 10.000 http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3829 eller alternativt en t410s, med ssd hukommelse istedet for harddisk, hvis du foretrækker hurtig opstart og mindre vægt.
Evt. en T520 m. Intel SSD, så er du ret godt kørende.
Du bør gå efter en Core i5 og skærmen med den høje opløsning (1680x1050).
Hvis du vil ha' en 4xx så husk at checke om den kan gå i en dock...
Lenovo er godt skruet sammen og det er en maskine du kan have i en del år før den skal på pension. Jeg kan ikke rigtigt få øje på nogen der laver maskiner med samme kramfaktor til prisen.
Apple's maskiner er designstykker i en klasse for sig selv; men hvis du vil ha' en Windows 7/8 maskine (som faktisk fungerer ret godt), så er Lenovo et rigtig godt bud.
jeg synes selv min Asus holder godt , jeg er ikke den bedste til at behandle computer
Det jeg oplever med en computer med en langsommere processer altså færre kerner den arbejder ikke ligeså hurtigt som en med flere kerner , hvad har den anden af fordele?
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg er en glad ejer af en T420s, og jeg har svoret til Thinkpads siden T42-modellen. Det er rigtigt, at du sikkert kan få lidt flere mhz'er og cpu-cores hos andre producenter til samme pris, men byggekvaliteten og -- særligt vigtigt for mig -- tastaturet er og bli'r topklasse på en Thinkpad.
S-modellerne er slankere og lettere end de rene t-modeller, så det kunne måske være et bud på noget, der ligner dit oprindelige fund.
Pas på med Laptops.dk - sidste arbejdsmaskine (Lenovo) vi købte hos dem har været til rep. 3 gange på 2 måneder, og seneste var den inde i 6 UGER!!!!
Næste gang.. Så ring direkte til lenovo.. Lige meget hvor dårlig service aftaler der er inkluderet, så har jeg aldrig oplevet en reperationstid på mere end 10 dage.. Og så kommer UPS endda og henter den!
At sende den tilbage til den dealer som du har købt den af, er bare en omvej! :-)
Lenovo er det eneste reelle mærke jeg kender idag, som kan tåle at blive brugt af en tasterturslave som undertegnede.. :-)