Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

David og Goliath

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
I en verden præget af vækst, vækst og atter vækst, hvor døgnfluer lever side om side med tudsegamle havskildpadder og hvor mennesket gennemsnitligt har flere karrierer end børn, falder det naturligt at dvæle ved spørgsmålet om det overhovedet kan lade sig gøre at kæmpe sin vej frem i verden som den lille David mod giganten, Goliath.

Det kan være uoverskueligt at beskue det store åbne hav, fyldt med store containerskibe og pirater, fra sin lille robåd med op til flere huller i bunden. Det er besnærende at vende skuden og sejle i sikkerhed på landjorden igen, for en lille båd med huller kan da ikke hamle op med de store giganter ude på søen.

At kigge på verden, som om den altid har eksisteret i sit gigantiske vælde, med eneste forstyrrelse på bølgerne stammende fra "de andre" og med et vemodigt og drømmende misundeligt blik forblændes i hvordan man selv er så ganske lille bitte. Og at opfatte de gamle som værende for evigt eksisterende og de nye succesfulde som havende et utroligt held.

I det ene øjeblik, at have en vanvittig iver for at komme ud på havet, og i det andet at frygte den usikre færden på vej derud. Så hellere være i sikkerhed. Satse på det, som allerede fungerer. Kigge sig om efter gammelkendt inspiration og i sidste ende kunne kigge tilbage på et liv fyldt med "hvad nu hvis..."

Det nye i verden er, at småt er stort. Det er ikke længere enormt positivt at have gigantstørrelse, fordi den lille og virile endelig har fået sin plads på hylden. Faktisk har han fået så meget plads, at han skubber nogle af containerskibene ned.

En trend i vores omgivelser er, at vi vil støtte de små. Vi vil kommunikere med den, vi handler med. Og vi vil føle os trygge. Vi vil mødes af ting, der er særprægede. Innovativt. Men ikke på koncern-manér.

Det er vigtigt indimellem at stoppe op på gaden, tage et kig og spejle omverdenen i vores indre. For hvad vil vi egentlig med vores eksistens på Jorden? Vil vi sætte fodspor? Eller vil vi opdage andres fodspor og dokumentere dem? Er vi kvæg eller ryttere? Har vi hænderne i egne lommer - eller i andres?

Hvad er så farligt ved de stille kæmper? Behøver vi egentlig at kæmpe mod dem? Eller kan vi nøjes med samhørig sameksistens? Og når alt kommer til stykket, hvem vil så løse opgaven med størst ildhu? Den lille, hvor alt satses, eller den store, der kan tåle at miste?

"Hvornår er det tid?", spørger mange. Svaret er enkelt: "Nu!".

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Så filosofisk du er her til aften Peter :)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:14
Heh - måske inspireres jeg af Aminos utålelige login-system, som i den grad tér sig her til aften...

Håber da, at nogen får noget godt ud af at reflektere over mine abrupte sætninger :-)

Vh
Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:26
Det er jo en helt ny side af dig, vi ser her! Hvad hed din seneste digtsamling?
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:32
"Ord fra en kløver", kalder jeg den :-P

DAAAAAAMN!!! MARTIN THORBORG!!!!! KAN DU SÅ FÅ SKIFTET IDEALBB UD MED NOGET, DER VIRKER!!!!!

(Loginfunktionen bliver ved med at logge mig ud... P*sse-irriterende!)

Vh
Peter

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:33
Hej Peter,

Har du fået en stor ordre i dag, eller?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Dato: 17-04-2007 23:32:32
Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]
Har du fået en stor ordre i dag, eller?

Eller en stor flaske rødvin? :D

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:39
Hverken eller - tror faktisk det er på baggrund af, at jeg har haft en forholdsvist stille dag i dag - det er ved at være nogle måneder siden, at jeg kunne tillade mig at holde fri kl. 16.00!

Vh
Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)