HJÆLP! Min pc skriver en masse mærkelige tegn i stedet for bogstaver!
Tilmeldt 22. Oct 11
HJÆÆÆÆÆÆLP!
- Hvad gør man, hvis computeren skriver en masse tegn i stedet for bogstaver? Er det virus, eller har man kommet til at trykke på noget forkert? og, man kan ikke "bare" gå ind i tilbehør, systemværktøjer, osv osv .. For, det står der jo ikke! der står måske en cirkel, trekant, spørgsmålstegn osv i stedet for bogstaver! ...
så igen, Hjæææææælp!? Nogen der har styr på dette ? :)
Har prøvet at være inde i sprog. Det står stadig på dansk. Så, hvad kan dette problem være?
på forhånd tak.
MVH Janni Vestergaard
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Kim
Skrevet
22-10-2011 kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Janni
Det lyder til at du har trykket på din fn tast på dit tastatur, hvis altså du har en bærbar :)
Best regards
Svar
Tilmeldt 18. Aug 11
Azddin
Skrevet
22-10-2011 kl. 16:57
Svar
Ja ligepræcis som kim nævner.
Hold fn nede og så tryk på "ScrLk" eller det blå hvor der står "NmLock" eller "numlock".
Svar
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
John J
Skrevet
22-10-2011 kl. 16:57
Svar
Jeg har en gang været ude for, at en tast havde sat sig fast. Dette bevirkede, at min PC startede op i "Håbløs" tilstand.
Tjek dine taster - Og du har vel prøvet at genstarte din PC ikk ?
Mvh. John
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Kim
Skrevet
22-10-2011 kl. 18:56
Svar
Hej Janni
Du skal holde fn knappen nede og trykke på enten "numlock" eller "F11" samtidig, det skulle løse problemet så du kan skrive normalt igen.
Best regards
Svar
Tilmeldt 22. Oct 11
Det er jo ALT, som vises i en masse mærkelige tegn.
* og det er ikke en bærbar?
- Er det ikke en virus eller noget? Er det virkelig bare en tast vi skal trykke på ?
internetsiderne viser bare helt sort, nemlig. Og, når man skriver noget nede i start f.eks, så er det også med alle de der tegn .. :s
Svar
Tilmeldt 22. Oct 11
.. BTW
Tak for alle de fine svar, indtil videre ;)
Svar
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Kim
Skrevet
22-10-2011 kl. 21:51
Svar
Hej Janni
Ja, det lyder jo væsentlig mere "alvorligt" når det ikke er en bærbar, tyder mere på et hardware problem, jeg vil gætte på at dit grafikkort er stået af og du skal have et nyt.
Best regards
Svar
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
der har været nogle stykker herinde efterhånden med det samme problem, og det viste sig at alle fonte var blevet slettet - altså skrifterne.
Tjek op på det.
Svar
Tilmeldt 22. Oct 11
Tusind tak for svarene.
Jeg prøver at tjekke, om det kan være grafikkortet eller de der fonte :)
Tak for hjælpen alle! :D
Svar