Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wepshop 101

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Jeg overvejer at starte egen virksomhed/webshop/lignende inden for de næste par måneder. Det er dog pt. ikke fysisk muligt for mig før efter nytår da jeg er ude at rejse. Har dog gået lidt og leget med idéen i noget tid og tænkte at jeg lige så godt kunne forberede mig før jeg kom hjem til Danmark. Har kigget lidt rundt herinde på amino og har jeg skam også tænkt mig at fortsætte med, men ville gerne vide hvad mere jeg kunne gøre for at forberede mig.

Derfor tænkte jeg på om i amino'er havde nogle gode råd, links eller tekster jeg burde kende til? F.eks. noget med lovene i forhold til internet handel? Og hvor man kan læse dem?

Noget omkring CMS til webshops? Er der nogen i kan anbefale, nogen jeg skal holde mig langt væk fra? Nogle der er gode til SEO?

Og generelt bare alt mulig brug bare viden! Håber virkelig i kan hjælpe (og gerne forklarer det helt fra bunden, for det er derfra jeg starter med alt det her. Har ingen baggrundsviden overhovedet).

På forhånd tusind tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 15:20

Pinger lige den her tråd 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25

Hej,

tillykke med dagen Cake

På det stadie jeg formoder du er på nu kan jeg helt klart anbefale Martin Thorborg´s E-pusher

Den beskriver på meget ligefrem og letlæseligt sprog de første betragtninger ifm. etablering af webshop. Og kommer såmænd også omkring flere ting efter en åbning...

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 16:45

Jo tak ;)

Og tak for linket, den vil jeg helt klart prøve at kigge på og måske købe den fulde version :)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fire hurtige ideer til hvordan du forbereder dig bedst muligt:

1) Opret en Twitter profil og følg folk som ved en masse om e-handel og generel online markedsføring.

2) Brug tid på at få en basal forståelse for søgemaskineoptimering og PPC annoncering. 

3) Lad være med at brug 1875 kr på E-Pusher hvis det er hele dit budget der ryger til det. E-Pusher er udemærket, men behandler mange emner overfladisk. Køb i stedet 4-5 bøger om forskellige specifikke emner. Tre forslag her fra: Don't Make me Think (Brugervenlighed / Konverteringsoptimering), Web Analytics 2.0 (Webanalyse), Advanced Web Metrics (Webanalyse m. fokus på Google Analytics).

4) Find et par webshops som du synes er gode (bedst hvis du ved de også sælger godt), og kontakt ejeren omkring anbefalinger ift. CMS, Betalingsgateway osv osv.

5) Vær niche-fokuseret og gå efter et marked hvor konkurrencen ikke er alt for hård online. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 18:46

Tusind tak! Det er er nogle fantastiske råd! :D

Men lige lidt uddybbende:

Lasse Kjær:
1) Opret en Twitter profil og følg folk som ved en masse om e-handel og generel online markedsføring.

Er der nogen du kan anbefale allerede? For kan ik rigtig komme i tanke om nogen

Lasse Kjær:
2) Brug tid på at få en basal forståelse for søgemaskineoptimering og PPC annoncering.

Er allerede igang med at sætte mig ind i SEO, men behøves man virkelig PPC kampagner?

Lasse Kjær:
Køb i stedet 4-5 bøger om forskellige specifikke emner. Tre forslag her fra: Don't Make me Think (Brugervenlighed / Konverteringsoptimering), Web Analytics 2.0 (Webanalyse), Advanced Web Metrics (Webanalyse m. fokus på Google Analytics).

Ville med glæde finde noget mere materiale, problemet er dog at jeg pt. befinder mig i Venezuela, så kan kun bruge materialer på nettet. Men kan for rådet om E-Pusher. Regner dog med at læse gratis versionen ;)

Lasse Kjær:
4) Find et par webshops som du synes er gode (bedst hvis du ved de også sælger godt), og kontakt ejeren omkring anbefalinger ift. CMS, Betalingsgateway osv osv.

Kort og kontakt: God idé! :D

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Skrevet kl. 01:14

Har fået læst noget af E-pusher light nu. Den virker meget god, men mest til at optimere ens butik, ikke så meget til opstart.

Godt nok bliver der nævnt lidt i forhold til CMS og webshop modeller i starten, men utrolig lidt. 

Men ville også gerne prøve at vide lidt i forhold til budget planlægning, handel med varene, f.eks. finde en udbyder. For man kan da ikke bare købe et produkt i en anden webshop og så sælge det videre i ens egen? Det vil da i hvert fald ik rigtig give nogen profit siden man skulle sælgere til højere pris og så kan kunden jo bare købe det samme sted man selv gjorde.

Hvad gør i når i skal finde vare til at sælge?

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:12

Godt jeg kunne hjælpe lidt.

Kumuluzz:

Lasse Kjær:

Er der nogen du kan anbefale allerede? For kan ik rigtig komme i tanke om nogen

Der er rigtig mange som er værd at følge, her får du lige 10 hurtige, som jeg synes bidrager med en masse god som ofte er e-handelsrelateret:

@blackbeak - Webanalyse

@chrisgoward - Konverteringsoptimering

@brianclifton - Webanalyse

@lojmann - Webanalyse

@customersense - Konverteringsoptimering

@trovatten - Generel online markedsføring

@Anderslandersen - E-handel generelt

@randfish - Søgemaskineoptimering

@Mogensmoeller - E-handel generelt

@Webanalytiker - Webanalyse

@larsbachmann - Søgemaskineoptimering

Der er mange flere, men ovenstående danner et godt fundament :-) Du kan selvfølgelig også følge mig: @lassekjaer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)