Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge kunst på nettet???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Feedback søges
Jeg har et galleri på nettet hvor mere end 250 private kunstnere
udstiller deres malerier.

Vi har netop introduceret 1 del af vores nye design. Kom med dit bud på:

- hvad der kan få flere/dig til at købe kunst på nettet, Pris udvalg, kriterier?

- Hvad kan vi gøre bedre med design og markedsføring?

http://www.maleri-online.dk/galleri/malerier.php

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 19:00
Hej

Jeg kan ikke give dig så meget feedback, da min browser 3 gange i træk er gået ned, når jeg besøger din side! (hver gang jeg kliker på malerier)

Men jeg har selv købt malerier over eBay, og de vigtigste ting for mig er:

5-10 billeder af maleriet, alle top kvalitet.

fortrydelseret (hvilket jeg nåede at se, i har)

mulighed for en god "filter søgning" så jeg ikke skal lede 20 sider igennem, til jeg finder det jeg vil have. Ved godt det letter sagt end gjort, men finder jeg ikke det jeg vil ha, køber jeg jo hellere ikke..

Ellers som markedsføring kunne man måske bruge caféer og lign. til at sælge/fremvise malerierne? caféerne får hele tiden nye flotte malerier, og i sælger jo også nogle på det.

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 24. Mar 06
Skrevet kl. 10:30
Gået ned? Hvilken browser bruger du???

Vi har allerede en form for filter søgning, hvor du som køber kan søge udfra pris og mål. Inden for den kommende tid vil vi udvide således at man også kan søge ud fra farver og motiv.

Fik du også set man kan afprøve maleriet online i sit hjem før man køber det??

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 13:52
Hej Notzen,

pä min hjemmepc var det fra en IE 6.0 browser, og jeg fik den der besked, om man ville sende en fejlmeddelse til mircosoft.. hvorefter siden lukker ned.

Jeg näede kun til mit andet pageview, men lyder meget godt med en "hjemme tester". Skal man sä oploade et billede, hvor man vil have maleriet hängende?

Farver, motiv, genre, störrelse og pris er helt sikkert godt. Ellers kan man sikkert ogsä udfra en bestemt kunstner? Sä har i det som er et min. for mig :)

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 24. Mar 06
Skrevet kl. 14:26
Ok, jeg prøver at få min programmør til at se på det med  browseren..

Ja det er lavet så folk indsætter et billede af det pågældende rum, hvorefter

funktionen tilpasser det til de rette målstoksforhold. På den måde kan man få et indtryk af hvordan maleriet ville se ud..

Du kan se en smagssprøve på det her:

http://www.maleri-online.dk/vejledning/koeber2007/koeber_guide/koeber_guide4.php
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:23
Jeg vil sige at jeg synes det er en glimrende side.

Jeg og min kæreste har været på udkig efter et maleri på nettet og vi har været inde på en del sider hvor de sælger malerier for forskellige kunstnere, mens jeg brokkede mig over hvor ikke brugervenlige deres sider er, men så lykkedes det os at finde din, og det var noget ganske andet. Jeg synes din side er meget brugervenlig og hidtid også den bedste, så derfor valgte vi også at købe et maleri fra maleri-online.

Hvis jeg skulle sige noget, så skal i lidt længere frem i Google. Tror først vi fandt jer på side 2 eller 3 efter vi havde prøvet nogle forskellige søgeord. Brug evt adwords.

Tilmeldt 24. Mar 06
Skrevet kl. 17:07
Tak for din ros.....og dit køb  Siden har også taget mange dage (og nætter) at
få udviklet så brugervenligt. Dejligt at høre det virker.

Med hensyn til synlighed på nettet arbejder intens på søgeoptimeringen iøjeblikket.
Det har bla bevirket at vi ligger på side 1 på:
- Malerier
- Maleri
- Kunst, malerier
- malerier, kunst

Hvilke søgeord brugte I da i Jeres søgning efter malerier på nettet?  Evt. forslag til relevante søgeord...

Vi bruger adwords, men i begrænset omfang da jeg synes vores konventeringsgrad er for lav via dette. Umiddelbart tror jeg mest på mund-til-mund metoden når det kommer til køb af kunst på nettet.

Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:27

Ja selvfølgelig kan man det. Vælg et sted hvor det virker professionelt. Det har jeg gjort og til og med solgt en masse af mine malerier der.

Stedet jeg anbefaler er www.artnetsale.com. Her betaler man for oprettelse og Gallerier men der er ingen salær på de solgte kunstværker.

Det er nemt og billigt, hvilket mange af mine andre kollegaer også syntes.

Tjek dem, og se hvad du syntes. De er absolut et besøg værd.

Hilsen en kunstelsker og kunstner af DK´s yngel -:)

Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:59

Alt kan sælges på nettet, også kunst. Men det er klart at kunst oftest er meget dyrere end nipsting.

God kunst kan sælges og såfremt kunstsiden er seriøs og der er oplyninger om virksomheden bør det være muligt.

En god kunstside er f.eks. www.brandtsgalleri.dk

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 09:06

Nu er tråden godtnok rimelig gammel, men jeg synes alligevel stadig den er spændende. For hvordan får man folk til at købe kunst på nettet. Udfordringen er at de fleste gerne vil se maleriet i virkeligheden inden et køb og det begrænser hvor meget et netgalleri kan sælge. 

Derfor har vi på ArtBazar.dk vendt det hele lidt om og har lavet det vi kalder et fysisk netgalleri. Så her lægger vi vægt på at du kan søge efter kunstnere som gerne vil komme hjem til dig og præsentere sin kunst, eller du kan finde værker som ligger i dit nærområde og selv besøge kunstneren.

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)